Τη Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2015 οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης του σχολείου μας με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940,επισκέφτηκαν το στρατόπεδο Παπαφλέσσα.
Οι μικροί μαθητές και οι εκπαιδευτικοί τους αρχικά καλωσορίστηκαν από το Διοικητή κ. Δημήτρη Αρβανίτη και στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στους χώρους του στρατοπέδου.
Στην περιήγησή τους είδαν τα οχήματα που χρησιμοποιεί ο στρατός για τις ανάγκες του και επιβιβάστηκαν σε αρκετά από αυτά. Είδαν από κοντά τους θαλάμους των στρατιωτών,το ιατρείο καθώς και την αίθουσα που λειτουργεί εξομοιωτής στον οποίο οι φαντάροι μαθαίνουν να ρίχνουν βολές.Τέλος, στους μαθητές ο διοικητής επιφύλαξε έκπληξη, καθώς υπήρχαν κεράσματα και χυμοί στο Κ.Ψ.Μ.
Η Διευθύντρια, οι δάσκαλοι και οι μαθητές του 12ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας ευχαριστούν το Διοικητή κ. Αρβανίτη Δημήτρη και το στρατιωτικό προσωπικό για τη θερμή φιλοξενία.
Μήνας: Οκτώβριος 2015
ΓΙΟΡΤΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
Την Παρασκευή, στις 16 Οκτωβρίου οι μαθητές της Ε΄ τάξης πήγαμε εκδρομή. Πρώτα περπατήσαμε στην πλατεία 23ης Μαρτίου και φτάσαμε στην πλατεία Όθωνος. Εκεί η κυρία μας εξήγησε από πού πήρε το όνομά της,φάγαμε ,παίξαμε και καθίσαμε περίπου μισή ώρα.
Όταν φτάσαμε μπροστά στο Δημαρχείο υπήρχαν πολλά σχολεία και πολύς κόσμος. Μόλις ήρθε η σειρά μας παίξαμε ένα αρκετά δύσκολο παιχνίδι που αφορούσε την ανακύκλωση και μετά πήγαμε σε μία κυρία να μας πει μερικά πράγματα, όπως ότι αν κόψουμε σε μικρά κομματάκια την μπανανόφλουδα γίνεται πολύ καλό λίπασμα για τις τριανταφυλλιές. Μας έδωσαν γόμες, φυλλάδια και μαγνητάκια για το ψυγείο και όταν τελειώσαμε από ένα μπαλόνι.
Αμέσως μετά φύγαμε για να επιστρέψουμε στο σχολείο. Τα περάσαμε πολύ ωραία και μακάρι να πηγαίναμε κι άλλες τέτοιες εκδρομές.
Χρύσπα Νικολακοπούλου
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, κατά την <<Εβδομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης>> διοργάνωσε στο χώρο του σχολείου δραστηριότητες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών με θέμα την ανακύκλωση . Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος, επισκέφθηκε την Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015 το σχολείο μας, ο κύριος Τάσος Ζόμπολας, εκπαιδευτικός του ΚΠΕ Καλαμάτας και μέσα από συζήτηση και παιχνίδι ενημέρωσε τους μαθητές της Α΄,Β΄και Δ1΄ τάξης για την ανακύκλωση .
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στη μυθολογία
Οι μαθητές της Γ’ τάξης την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στις 5 Οκτωβρίου ασχολήθηκαν με τους μύθους που υπήρχαν στην αρχαιότητα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες μια και η μυθολογία περιλαμβάνει το κύριο μέρος στο μάθημα της ιστορίας που διδάσκεται φέτος στην τάξη τους. Θεωρήθηκε, λοιπόν, χρήσιμο και παιδαγωγικά ωφέλιμο να πληροφορηθούν για το μυθολογικό κομμάτι που αναφέρεται στους Ολυμπιακούς Αγώνες της αρχαιότητας και τη σημασία του. Στη συνέχεια δόθηκε στους μαθητές έντυπο υλικό το οποίο τους κατεύθυνε σε ποικίλες δραστηριότητες. Να κάποιες που θα μπορούσες να κάνεις κι εσύ:
ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
Διάβασε τους μύθους που σε πληροφορούν για το πώς δημιουργήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Διάλεξε τον αγαπημένο σου και γράψε γιατί σου άρεσε:
1)Στην Αρχαία Ήλιδα ( σημερινός νομός Ηλείας) υπήρχε ένας ναός του Κρόνου. Εκεί βρέθηκε ο Δίας σε νηπιακή ηλικία. Τον είχαν μεταφέρει οι Κουρήτες από την Κρήτη για να μην τον βρει ο Κρόνος. Οι Κουρήτες, για να τον διασκεδάσουν, άρχισαν να κάνουν μεταξύ τους αγώνες.
Πιο συγκεκριμένα ο μεγαλύτερος από αυτούς, ο Ηρακλής ο Ιδαίος, έβαλε τα αδέρφια του να τρέξουν σε αγώνες δρόμου. Σε αυτόν που κέρδισε έδωσε ένα στεφάνι από κλαδί ελιάς.
2)Όταν ο Δίας μεγάλωσε έμαθε από τη Γη για την καταγωγή του. Πήγε στον πατέρα του τον Κρόνο και απαίτησε να ελευθερώσει τα αδέρφια του. Ο Κρόνος αρνήθηκε και τότε ο Δίας τον κάλεσε σε μονομαχία σε ένα λόφο που βρίσκεται στη σημερινή Αρχαία Ολυμπία. Ο Κρόνος έχασε και αναγκάστηκε να βγάλει τα αδέρφια του Δία από την κοιλιά του. Μετά από αυτό τον αγώνα και μετά την Τιτανομαχία, οι υπόλοιποι θεοί για να τιμήσουν το Δία που τους ελευθέρωσε οργάνωσαν αγώνες προς τιμή του. Οι αγώνες αυτοί έγιναν στο λόφο που είχε χάσει ο Κρόνος. Ένας από τους θεούς που είχε διακριθεί σε αυτούς τους αγώνες ήταν ο Απόλλωνας. Ο Απόλλωνας νίκησε τον Ερμή στο τρέξιμο και τον Άρη στην πυγμαχία.
3)Ο Ηρακλής, ο γνωστός ημίθεος, κάποτε για να εκπληρώσει έναν από τους άθλους του βρέθηκε στην Αρχαία Ήλιδα. Εκεί υπήρχε ένας βασιλιάς που τον έλεγαν Αυγεία. Ο βασιλιάς αυτός είχε πολλά και όμορφα άλογα, όμως τους στάβλους του δεν τους είχε καθαρίσει ποτέ. Ζητήθηκε από τον Ηρακλή να το κάνει. Ο Ηρακλής θεώρησε πως θα ήταν εύκολη υπόθεση, όμως διαπίστωσε πως όσο και αν σαπούνιζε τους στάβλους η βρωμιά δεν έφευγε. Και τότε σκέφτηκε το εξής: άλλαξε τη ροή των ποταμών Αλφειού και Πηνειού. Έτσι ώστε τα ορμητικά νερά των ποταμών να περάσουν μέσα από τους στάβλους. Έτσι και έγινε, τα ορμητικά νερά καθάρισαν τους στάβλους. Ο Ηρακλής από τη χαρά του οργάνωσε αγώνες προς τιμή του πατέρα του, για να γιορτάσει τη νίκη του . Ο τόπος αργότερα ονομάστηκε Ολυμπία.
Τώρα αφού διάβασες τους μύθους, διάλεξε τον αγαπημένο σου και γράψε γιατί σου άρεσε:
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, με θεματικό άξονα: «Σχολικός Αθλητισμός ? Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα»
Η πρώτη Δευτέρα κάθε Οκτωβρίου ορίστηκε από το σχολικό έτος 2014-2015 ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Μαθητές και εκπαιδευτικοί αφιερώνουν τη συγκεκριμένη ημέρα σε δραστηριότητες προκειμένου να καλλιεργήσουν στοιχεία όπως η συμμετοχή, η προσπάθεια, ο συναγωνισμός και η προσωπική υπέρβαση.Ο θεματικός άξονας του σχολικού έτους 2015-2016 ήταν: ” Σχολικός Αθλητισμός – Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά αθλήματα”.
Το σχολείο μας γιόρτασε τη 2η Πανελλήνια ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με ποικίλους τρόπους:
1.Κάθε εκπαιδευτικός μίλησε με τους μαθητές του για το πνεύμα και τα ιδεώδη του Ολυμπισμού, τους παραολυμπιακούς αγώνες, την αξία του « Ευ Αγωνίζεσθαι». Έγινε αναφορά σε ιδιαίτερες επιδόσεις που αποτέλεσαν πρότυπο αθλητικού και ολυμπιακού πνεύματος, έγινε συζήτηση για την αξία του αθλητισμού στη ζωή μας, για τον οφειλόμενο σεβασμό και την αποδοχή των ατομικών διαφορών, για την ιστορία (αναφορές στη μυθολογία για το πώς προέκυψαν και γιατί ήταν αφιερωμένοι στο θεό Δία), το σήμα (τι συμβολίζουν οι πέντε κύκλοι) ,το έπαθλο των νικητών, την ολυμπιακή εκεχειρία. Οι μαθητές γνώρισαν τις μασκότ των ολυμπιακών αγώνων στην Ελλάδα (Φοίβος – Αθηνά) ενώ οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων επικεντρώθηκαν στη μάστιγα του αθλητισμού: το ντόπινγκ. Αναφέρθηκαν επίσης στην εμπορευματοποίηση των ολυμπιακών αθλημάτων, στη διαδικασία ανάληψης των αγώνων μέσω της ΔΟΕ και κατέληξαν σε συμπεράσματα σχετικά με την ανάγκη για μαζικό αθλητισμό.
2.Κινητικές Δραστηριότητες από Ολυμπιακά και Παραολυμπιακά Αθλήματα
Α΄1 τάξη: Αγώνες δρόμου και σκυταλοδρομίες ? Οι αγώνες επαναλήφθηκαν με δεμένα χέρια στους αγώνες δρόμου και δεμένα μάτια στις σκυταλοδρομίες.
Α΄2 τάξη: Παιχνίδι με μπάλα με ανοιχτά και κλειστά μάτια
Β΄τάξη: Παιχνίδι με μπάλα ?Διάδρομος, Δισκοβολία με χάρτινα πιατάκια
Γ΄τάξη: Αγώνας δρόμου
Δ΄1 , Δ΄2, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη: Διεξαγωγή αγώνων ποδοσφαίρου,πετοσφαίρισης,καλαθοσφαίρισης.
3.Άλλες Δραστηριότητες:
?Πραγματοποιήθηκαν εικαστικές δημιουργίες σε κάθε τάξη με συναφή θεματολογία
Α΄ τάξη: Κατασκευή αφίσας με τα ολυμπιακά αθλήματα και τους ολυμπιακούς κύκλους. Ανάγνωση παραμυθιών: «Η Δέσποινα και το περιστέρι» , «Η καμηλοπάρδαλη που δεν έβλεπε καλά».
Β΄ τάξη: Δημιουργία αφίσας με το σήμα των Ελληνικών Ολυμπιακών Αγώνων, της ολυμπιακής δάδας, το περιστέρι της ειρήνης, ολυμπιακά αθλήματα και τις φιγούρες του Φοίβου και της Αθηνάς
Δ΄ τάξη: Κατασκευές με στοιχεία ολυμπιακών αγώνων – Κατασκευή κότινου – Παρακολούθηση προβολής σχετικού με το θέμα της ημέρας βίντεο
Ε΄ τάξη: Κατασκευή ολυμπιακού συμβόλου και στεφανιού από κλαδιά ελιάς
ΣΤ΄ τάξη: Ζωγραφική με σχετική θεματολογία
?Ακούστηκε ο Ολυμπιακός ύμνος