Εκπαιδευτικοί:
Κούτσα Ευστρατία, Στεφανοπούλου Όλγα, Τριανταφυλλόπουλος Νικόλαος, Χρυσανθακόπουλος Κωνσταντίνος,
Περιγραφή του έργου
Το συγκεκριμένο έργο πραγματοποιήθηκε με την συνεργασία δυο δημοτικών σχολείων, του 9ουΔημοτικού Σχολείου και του 12ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας. Οι δυο Ε΄ τάξεις των σχολείων συνεργάστηκαν χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα etwinning ώστε να ολοκληρώσουν την κοινή τους εργασία. Χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα διαδικτυακά εργαλεία και πιο συγκεκριμένα τα εργαλεία που προσφέρει το TwinSpace που δημιουργήθηκε για το έργο αυτό, οι μαθητές των δύο σχολείων είχαν την δυνατότητα να επικοινωνήσουν με σύγχρονο αλλά και με ασύγχρονο τρόπο, να ανταλλάξουν απόψεις και ιδέες και να συνεργαστούν για την πραγματοποίηση των σχεδιασμένων δραστηριοτήτων.
Οι δραστηριότητες που επιλέχθηκαν και σχεδιάσθηκαν από τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς των δυο σχολείων, συνδέονται με το αντίστοιχο Εργαστήριο Δεξιοτήτων της θεματικής ενότηταςΦροντίζω το περιβάλλον και πιο συγκεκριμένα της θεματικής υποενότητας Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία.
Ο γενικός στόχος του έργου ήταν οι μαθητές να μάθουν για το φυσικό και γεωλογικό φαινόμενο του σεισμού και να προφυλάγονται χωρίς να πανικοβάλλονται και να αξιοποιήσουν εργαλεία ΤΠΕ για να δημιουργήσουν συνεργατικά ψηφιακά έργα για ενημέρωση της σχολικής και τοπικής κοινότητας για τον σεισμό.
Πως δουλέψαμε
Οι εκπαιδευτικοί των τάξεων ξεκίνησαν τις δραστηριότητες του αντίστοιχου εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα τον σεισμό. Ταυτόχρονα ξεκίνησαν οι εργασίες δημιουργίας του TwinSpace του έργου και οι δραστηριότητες εμπλουτισμού του στην διάρκεια του μαθήματος ΤΠΕ.
Αρχικά οι μαθητές δημιούργησαν ένα avatar το οποίο χρησιμοποίησαν στο προφίλ τους στο TwinSpace. Πριν αρχίσει η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση των μαθητών, συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν οι Κανόνες Καλής Συμπεριφοράς του TwinSpace οι οποίοι αναρτήθηκαν στην σχετική σελίδα της πλατφόρμας. Στη συνέχεια ξεκίνησε η ασύγχρονη γνωριμία των μαθητών των δυο σχολείων μέσα από την πλατφόρμα του TwinSpace με ανταλλαγή μηνυμάτων στο σχετικό Φόρουμ. Στις 15 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε Διαδικτυακή συνάντηση για την σύγχρονη επικοινωνία και γνωριμία των μαθητών.
Στη συνέχεια δημιουργήθηκαν μικτές ομάδες μαθητών και των δυο σχολείων. Οι μαθητές μέσα από την συνεργασία τους και με χρήση των κατάλληλων διαδικτυακών εργαλείων κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις εργασίες που τους ανατέθηκαν.
Στο πρώτο στάδιο της εργασίας, έγινε αναζήτηση σχετικών πληροφοριών στο διαδίκτυο. Η κάθε ομάδα ανέλαβε και διαφορετικό θέμα. Για την διασχολική συνεργασία και συλλογή πληροφοριών χρησιμοποιήθηκαν διαδικτυακά συνεργατικά έγγραφα.
Στο επόμενο στάδιο της εργασίας, οι μαθητές ασχολήθηκαν με τον εμπλουτισμό των αντίστοιχων σελίδων στο TwinSpace. Ο κάθε μαθητής έκανε τις αντίστοιχες αναρτήσεις με τις πληροφορίες που συνέλεξε η ομάδα του.
Στο τρίτο στάδιο της εργασίας, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί αποφάσισαν τα τελικά ψηφιακά έργα που θα παραχθούν. Αποφασίστηκε να δημιουργηθεί ένα ψηφιακό παιχνίδι γνώσεων «Still standing…εν ώρα σεισμού» μέσω της πλατφόρμας Genial.ly, και ένα κόμικ με οδηγίες προστασίας από τους σεισμού με χρήση της πλατφόρμας Pixton. Για την δημιουργία των ερωτήσεων του παιχνιδιού γνώσεων, χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο Padlet όπου ο κάθε μαθητής έκανε ανάρτηση της ερώτησης που έγραψε και στο τέλος χρησιμοποιήθηκαν οι ερωτήσεις που είχαν τις περισσότερες ψήφους από τους μαθητές.
Στο τελευταίο στάδιο της εργασίας, οι μαθητές συνεργαζόμενοι σε ομάδες ασχολήθηκαν με την παραγωγή και ολοκλήρωση του παιχνιδιού γνώσεων και του βιβλίου κόμικ.
Ενημερωθείτε για τα μέτρα προστασίας κατά την διάρκεια σεισμού μέσα από το comic μας:
Παίξτε το Διαδικτυακό μας Παιχνίδι Γνώσεων: