ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΕ ΘΕΜΑ: « Η ναυμαχία του Ναβαρίνου»

 

Η ΦΑΡΙΣ στα πλαίσια του εορτασμού για τα 200 χρόνια από την έναρξη της επανάστασης του 1821 προκήρυξε διαγωνισμό ζωγραφικής με θέμα: « Η Ναυμαχία του Ναβαρίνου».

Οι μαθητές της Στ΄τάξης του σχολείου μας με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Εικαστικών Μπουρίκα Μαρίας συμμετείχαν στο διαγωνισμό και μπορεί να μην κέρδισαν βραβείο, απονεμήθηκε όμως έπαινος συμμετοχής και τα έργα τους εκτίθενται στο Κέντρο Τέχνης Καλαμάτας (εντός Εικαστικού Εργαστηρίου, Ναυαρίνου 8 Καλαμάτα, τηλ . 2721028864) όπου μπορείτε να τα απολαύσετε.

Η Έκθεση εγκαινιάστηκε την Παρασκευή 9 Απριλίου και θα διαρκέσει έως το Σάββατο 15 Μαΐου 2021.

Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα έως Παρασκευή 10.00 έως 13.00 και Σάββατο 11.00 έως 15.00.

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY), το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.

Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο. Το 2021, υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το τμήμα των ΗΠΑ. Το μήνυμα της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου με τίτλο «Η μουσική των λέξεων» υπογράφει η Αμερικανοκουβανέζα ποιήτρια Μαργκαρίτα Ένγκλ (γ. 1951) και είναι το ακόλουθο:

Όταν διαβάζουμε, το μυαλό μας βγάζει φτερά.
Όταν γράφουμε, τα δάχτυλά μας τραγουδούν.

Οι λέξεις είναι ήχοι από τύμπανα και φλάουτα στη σελίδα,
καλλίφωνα πουλιά που πετούν ψηλά, ελέφαντες που σαλπίζουν,
ποτάμια που κυλούν, καταρράκτες που ξεχύνονται,
πεταλούδες που στροβιλίζονται
ψηλά στον αέρα!

Οι λέξεις μας καλούν να χορέψουμε – ρυθμούς, στίχους,
χτυποκάρδια, παλιές ιστορίες και νέες,
φανταστικές και αληθινές.

Είτε είσαι στο σπίτι ασφαλής
ή τρέχεις να περάσεις τα σύνορα για μια άλλη χώρα
και μια ξένη γλώσσα, οι ιστορίες και τα ποιήματα
σου ανήκουν.

Όταν μοιραζόμαστε λέξεις, οι φωνές μας
γίνονται η μουσική του μέλλοντος,
ειρήνη, χαρά και φιλία,
μια μελωδία
ελπίδας.

Απόδοση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

Οι μαθητές της Α΄τάξης του σχολείου μας  με πρωτοβουλία της δασκάλας τους Γκούγκουλη Δήμητρας  στα πλαίσια εορτασμού αυτής της ημέρας κάλεσαν μέσω τηλεδιάσκεψης μια συγγραφέα στην ομάδα τους για να συζητήσουν μαζί της.

Και να ποιο ήταν το αποτέλεσμα:

Συνέντευξη από τη συγγραφέα Ντόγκα Φίλη

Με αφορμή την παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου οι μαθητές της Α τάξης του 12ου Δημοτικού σχολείου Καλαμάτας αναλαμβάνουν τον ρόλο δημοσιογράφου και παίρνουν συνέντευξη από τη Μεσσήνια συγγραφέα κυρία Φίλη Ντόγκα.

Πώς αντλείτε την έμπνευση για τα βιβλία σας; (Ζαχαρένια)

Την έμπνευσή μου την αντλώ από εσάς τα παιδιά. Είστε η πηγή. Και να είσαι βέβαιη Ζαχαρένια μου ότι το όνομά σου σίγουρα θα το χρησιμοποιήσω σε ένα από τα επόμενα βιβλία μου. Έχεις πολύ ωραίο όνομα!

Πώς γράφουμε ένα βιβλίο, τι έχουμε στο νου μας;( Αναστασία)

Πριν γράψω ένα βιβλίο έχω όλη την ιστορία του μέσα στο μυαλό μου. Φυσικά καθώς γράφω την επεξεργάζομαι και προσθέτω κι άλλα στοιχεία. Ξαναδιαβάζω όσα έγραψα και τα βελτιώνω.

Πόσα βιβλία έχετε γράψει; (Αδαμαντία)

Έχω γράψει δύο βιβλία μέχρι τώρα. Ο Τρύφωνας μετρά και ξαναμετρά και τις Ιστορίες κατασκήνωσης που είναι για πιο μεγάλα παιδιά και μπορείτε να το διαβάσετε αργότερα.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας συγγραφέας παιδικού βιβλίου; (Νικολέττα)

Πολλοί είναι αγαπημένοι μου συγγραφείς….

Είχατε φανταστεί την εικόνα στο βιβλίο σας; (Ελένη Κ.)

Δεν είχα φανταστεί επακριβώς την εικόνα του Τρύφωνα. Είχα στο μυαλό μου ότι είναι ένα γλυκό παιδί με μια γλυκιά φατσούλα. Όταν ο εικονογράφος, ο κύριος Διονύσης Καραβίας, μου έστειλε τα σκίτσα χάρηκα πολύ γιατί είχε δημιουργήσει τους ήρωες όπως τους ήθελα. Μου άρεσαν πολύ όπως τους είχε αποτυπώσει.

Συνεργάζεστε με κάποιον άλλο συγγραφέα; (Μελίνα)

Δεν έχω συνεργαστεί ακόμα με κάποιον άλλο συγγραφέα, θα ήθελα όμως πολύ να το κάνω κάποια στιγμή.

Έχετε ετοιμάσει κάποιο άλλο βιβλίο για παιδιά; (Ιωάννα)

Ναι έχω ετοιμάσει κάποιο ακόμα βιβλίο που είναι για πιο μεγάλα παιδιά, εφήβους.

Ποιον ήρωα από τα βιβλία σας αγαπάτε περισσότερο; (Σπύρος)

Όλους τους ήρωες τους αγαπώ από τα βιβλία μου…..

Είστε γονιός; Πώς περνάτε τον χρόνο σας με τα παιδιά σας; (Ροδένια)

Ναι είμαι γονιός. Έχω δύο παιδιά, ένα αγόρι και ένα κορίτσι. Περνάμε πολύ χρόνο μαζί και μας αρέσει να παίζουμε να διαβάζουμε να πηγαίνουμε βόλτες. Ο μεγάλος μου γιος είναι ανεξάρτητος πια και διαβάζει μόνος του όποια βιβλία του αρέσουν όμως με την μικρή μου κόρη ασχολούμαι πολλές ώρες και διαβάζουμε πολλά βιβλία μαζί.

Τι μήνυμα θα θέλατε να περάσετε με αφορμή την παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου; (Ελένη Β)

Να κρατήσετε στο μυαλό σας ότι είναι τόσα πολλά τα οφέλη από το διάβασμα των βιβλίων που αξίζει να το κάνετε. Είναι πολύ σημαντικό να διαβάζετε είτε μόνοι σας, τώρα που έχετε μάθει να διαβάζετε, είτε με τους παππούδες τις γιαγιάδες, είτε τους γονείς σας. Μπορείτε ακόμα να γράψετε και το δικό σας βιβλίο!

«Πρόγραμμα ψηφιακής μέριμνας»

Αγαπητοί γονείς,

σας υπενθυμίζουμε ότι  το  Υπουργείο Παιδείας θέτει σε εφαρμογή το «Πρόγραμμα ψηφιακής μέριμνας»  μέσω του οποίου επιδοτείται η αγορά εξοπλισμού tablet ή Ηλεκτρονικού Υπολογιστή με το ποσό των 200 ευρώ μέσω  Voucher  που δίνεται στις οικογένειες που το δικαιούνται βάσει εισοδηματικών κριτηρίων, ενώ δικαιούχοι είναι μαθητές (πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) ή φοιτητές.

Στόχος  του Προγράμματος είναι η υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας με σύγχρονα ψηφιακά μέσα, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνθήκες τεχνολογικά εμπλουτισμένης δια ζώσης εκπαίδευσης , καθώς και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία , τη διευκόλυνση της πρόσβασης των παιδιών σε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και την περαιτέρω ενίσχυση των  ψηφιακών δεξιοτήτων τους.

Ως γονείς των μαθητών μόλις ανοίξει η πλατφόρμα (έχουμε πληροφορίες για 5 Απριλίου 2021) θα πρέπει να υποβάλετε μία  αίτηση προκειμένου να διαπιστώσετε  αν είστε δικαιούχοι του Voucher στην σελίδα: www.digital-access.gov.gr

Μην το αμελήσετε καθώς γινόμαστε κοινωνοί δυσκολιών πρόσβασης στην εξ αποστάσεως διδασκαλία λόγω έλλειψης τεχνολογικού εξοπλισμού.

Εκ της Διευθύνσεως