ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

Οι μαθητές της Δ’ τάξης ( Δ’1 και Δ’2) με τις εκπαιδευτικούς τους, επισκέφθηκαν στις 19 Μαρτίου,  το Σύγχρονο Μουσείο Τεχνολογίας, Επιστήμης και Καινοτομίας <<Ευγενία Κανελλοπούλου>>.

Το μουσείο αποτελεί χώρο έκθεσης κατασκευών, ευρεσιτεχνιών και πειραμάτων, χώρο μελέτης, έρευνας και δραστηριοτήτων. Όλες οι δημιουργίες έχουν επιστημονική ορθότητα, παιδαγωγική καταλληλότητα και ασφαλή χρήση.

Οι μαθητές εκεί θαύμασαν χειροποίητα τεχνολογικά εκθέματα που για τη δημιουργία τους απαιτήθηκε πολλή μελέτη, σχολαστική σχεδίαση και προσεκτική κατασκευή. Έμαθαν ότι για κάθε δημιουργία συνυπάρχουν πολλές επιστήμες: Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Μηχανολογία και άλλες. Ο κάθε μαθητής χωριστά κράτησε στα χέρια του και χειρίστηκε ένα διαφορετικό έργο όπως: Έναν χειροκίνητο ανελκυστήρα σε διώροφο κτίριο, έναν ανεμόμυλο, μια θερμοτραμπάλα, ένα ρομπότ-δρομέα, μια βάση εκτόξευσης πυραύλων, ένα τηλεχειριζόμενο ερπυστριοφόρο, ένα πυροσβεστικό όχημα και άλλα χειροποίητα εκθέματα.

Ο υπεύθυνος του μουσείου κ. Χρήστος Κανελλόπουλος εξήγησε στα παιδιά την κάθε κατασκευή και τα ενθάρρυνε ώστε και αυτά να δημιουργήσουν ένα δικό τους έργο και μέσα από αυτή τη διαδικασία να μάθουν να σκέφτονται, να ερευνούν, να σχεδιάζουν, να πειραματίζονται, να ανακαλύπτουν, να κατασκευάζουν, να συνεργάζονται και να χαίρονται τις δημιουργίες τους.

Οι εντυπώσεις από την επίσκεψη ήταν πολύ θετικές και οι μαθητές ενθουσιασμένοι από τη συμμετοχή τους σε αυτήν.



Γνωρίζοντας ένα βυζαντινό ναό: Άγιοι Απόστολοι

Το μήνα Μάρτιο η Ε΄ τάξη πήγαμε στο Αρχαιολογικό Μουσείο προκειμένου να συμμετέχουμε σ΄ ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Γνωρίζοντας το Βυζαντινό ναό: Άγιοι Απόστολοι» που διοργάνωνε  η Βυζαντινή Εφορία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας για  μαθητές  του Δημοτικού και Γυμνασίου. Στο σχολείο, η κυρία μας εξήγησε πως σκοπός του προγράμματος είναι να γνωρίσουμε από κοντά έναν από τους σημαντικότερους ναούς της περιοχής μας, τόσο από πλευράς αρχαιολογικής αλλά και ιστορικής σπουδαιότητας, συνειδητοποιώντας το ρόλο που συνεχίζει να διαδραματίζει στο πέρασμα του χρόνου .

Μόλις φτάσαμε μας χώρισαν σε ομάδες και σαν μικροί «δημοσιογράφοι» ρωτούσαμε τους περαστικούς, αλλά και τους καταστηματάρχες τι γνωρίζουν για το συγκεκριμένο ναό. Όταν τελειώσαμε, συγκεντρωθήκαμε και εκεί, γύρω από το ναό, μας εξήγησαν πως ουσιαστικά, πρόκειται για δυο συγκολλημένες εκκλησίες, καταλήγοντας έτσι στη μορφή που γνωρίζουμε σήμερα, γεγονός που ξεχωρίζει από τους δύο τρούλους που φαίνονται από την εξωτερική πλευρά. Τον μικρό, όπου χτίστηκε τον 18ο αιώνα και τον μεγάλο της νεότερης κεντρικής αίθουσας, στα χρόνια της Ενετοκρατίας.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τον εσωτερικό του χώρο, κατανοήσαμε τι είναι οι βυζαντινές τοιχογραφίες και μάθαμε πως οι περισσότερες από αυτές καταστράφηκαν από σεισμούς, ενώ καλύφτηκαν, όσες κατάφεραν να παραμείνουν, με ασβέστη.  Τέλος, σημαντική καταστροφή έγινε στο ναό  από τον σεισμό του 1986, αλλά αναστηλώθηκε τα επόμενα χρόνια.

Κατόπιν περάσαμε στο χώρο του μουσείο και εκεί μας εξήγησαν το ρόλο του συντηρητή, πόσο σημαντικός είναι για τα μνημεία, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά. Μας έδειξαν πολλά από τα εργαλεία και τις ουσίες που χρησιμοποιούν προκειμένου να σταματήσουν την καταστροφή των αντικειμένων με το πέρασμα του χρόνου. Ήταν μια όμορφη εμπειρία για όλα τα παιδιά και ελπίζουμε να επαναληφθεί σύντομα.

Η συντακτική ομάδα:

Μητσέα Αθανασία

Μάλαμα Παναγιώτα

Κόντου Γρηγορία- Άννα

Μπιτσώνη Ζωή

Γκράση Ευαγγελία- Ιωάννα

 

 

Μουσείο παραδοσιακής φορεσιάς «Βικτωρία Γ. Καρέλια»

Οι μαθητές της Ε΄ τάξης, στα πλαίσια δίωρης εκπαιδευτικής δράσης, επισκέφτηκαν, το μήνα Μάρτιο, το μουσείο παραδοσιακής φορεσιάς « Βικτώρια Γ.Καρέλια» . Ο συγκεκριμένος εκθεσιακός χώρος στεγάζεται σε διατηρητέο κτήριο του 19ου αι., το οποίο παραχωρήθηκε στο Λύκειο Ελληνίδων από τον Δήμο Καλαμάτας με τη μορφή χρησιδανείου για 99 χρόνια, υπό τον όρο της αποπεράτωσης και διαμόρφωσης του σε εκθεσιακό χώρο ελληνικής ενδυμασίας.

Οι μαθητές στην αρχή περιηγήθηκαν στους χώρους του και εν συνεχεία πήραν μέρος στην εκπαιδευτική δράση « Πες μου τι φοράς να σου πω ποιος είσαι». Σκοπός του προγράμματος ήταν να βοηθήσει τους μαθητές να μάθουν περισσότερα για τις τοπικές φορεσιές της Ελλάδας και τους ανθρώπους που τις φορούσαν. Κατά τη διάρκεια της υλοποίησής του συνειδητοποίησαν την αλλαγή των ρούχων, στο πέρασμα του χρόνου, όπως επίσης και τις πληροφορίες που μας δίνουν τα ενδύματα για το φύλο, την ηλικία, τον τόπο και την εποχή που ζουν οι άνθρωποι, την ασχολία ή το επάγγελμα τους.
Στη συνέχεια παραθέτουμε τις εντυπώσεις των μαθητών από την επίσκεψή τους:
« Το μουσείο ήταν πολύ ωραίο, το ίδιο και το πρόγραμμα που κάναμε. Οι φορεσιές σε ταξίδευαν στο παρελθόν».
Το μουσείο ήταν πολύ ωραίο. Έμαθα για τις φορεσιές, τα υφάσματα που χρησιμοποιούσαν και παίξαμε, που αυτό σπανίως γίνεται σε άλλα μουσεία. Ήταν υπέροχη εμπειρία»
«Ο χώρος με ενθουσίασε τόσο απ΄ έξω αλλά και μέσα. Μου άρεσε που δεν είδαμε μόνο τις φορεσιές, αλλά είχαν ετοιμάσει κι ένα πρόγραμμα δίνοντας μας την ευκαιρία να γνωρίσουμε την Ελλάδα καλύτερα».
« Οι δραστηριότητες μας έκαναν να ψάξουμε, να θυμηθούμε όσα είχαμε ακούσει στο μάθημα της Γεωγραφίας. Θα ήθελα να ξαναπάω πάρα πολύ».
«Το μουσείο αυτό, κατά την άποψή μου, είχε ένα πολύ διασκεδαστικό και δημιουργικό πρόγραμμα, επειδή μπορούσαμε να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για τις φορεσιές και τις καιρικές συνθήκες μιας περιοχής».
«Στην εκδρομή που είχαμε πάει στο μουσείο ήταν θαυμάσια. Είχα την εντύπωση πως θα ήταν βαρετά και θα σπρωχνόμασταν για να δούμε. Όμως ο χώρος ήταν μεγάλος και με το πρόγραμμα που κάναμε οι φορεσιές μας αφηγήθηκαν την ιστορία τους».

Επίσκεψη στο Στρατιωτικό Μουσείο Καλαμάτας

Οι μαθητές της Στ’ Δημοτικού επισκέφθηκαν στο Στρατιωτικό Μουσείο Καλαμάτας στο πλαίσιο του μαθήματος της ιστορίας. Είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν από κοντά τα εκθέματα που χρονολογούνται από την προεπαναστατική περίοδο μέχρι και σήμερα και να μάθουν για την στρατιωτική εξάρτηση, διάφορες πολεμικές τακτικές και την απελευθέρωση της Καλαμάτας. Της ξενάγησης ηγήθηκε ο οπλίτης Τζάννες Ι. που μας πληροφόρησε για τις συλλογές του μουσείου και απάντησε στις ερωτήσεις των παιδιών. Καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψης οι μαθητές κατέγραφαν πληροφορίες, τις οποίες ενέταξαν σε εργασίες τους όταν γύρισαν στο σχολείο.

Μαρτυρίες των μαθητών

«Υπέροχη εκδρομή! Έμαθα πολλά νέα πράγματα σήμερα»

«Η επίσκεψη στο μουσείο ήταν πολύ ωραία. Πιο πολύ μου άρεσε το τανκ»

 

‘Επιστεψη Γαλλικής Σημαίας

‘Αρμα μάχης

Φάριο

ΑΠΟΚΡΙΕΣ!

Η Παρασκευή 8 Μαρτίου σηματοδοτούσε για τη σχολική καθημερινότητα το τέλος της Αποκριάς για φέτος.
Έτσι η μέρα ξεκίνησε με το καθιερωμένο παιχνίδι το «Κυνήγι του Χαμένου Θησαυρού» που φέτος υλοποιήθηκε από τους μαθητές της Γ΄ και της Ε΄ τάξης. Οι δασκάλες των τάξεων Παπανικολάου Μαρία και Πανταζή Βασιλική αντίστοιχα είχαν σχεδιάσει μια σειρά από δραστηριότητες ανάλογες με τις γνώσεις και την ηλικία των μαθητών, στις οποίες οδηγούσαν μια σειρά γρίφων που έπρεπε να επιλυθούν.
Η τελική δοκιμασία πραγματοποιήθηκε στο προαύλιο του σχολείου με θεατές τους υπόλοιπους μαθητές που παρακολούθησαν τη συμπλήρωση από τους διαγωνιζόμενους ενός τρισδιάστατου πάζλ με αποκριάτικο θέμα.
Δίνοντας απάντηση στον τελευταίο γρίφο οδηγήθηκαν στον κρυμμένο θησαυρό που ήταν μικρογραφίες πολύχρωμων χαρταετών.
Στη συνέχεια οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄τάξης με τη βοήθεια παλιών μαθητών του σχολείου έφτιαξαν πραγματικούς χαρταετούς αναβιώνοντας το έθιμο.
Η μέρα έκλεισε με πάρτι στο προαύλιο του σχολείου , με φαγητό, χυμό, τραγούδια, χορό και διαγωνισμό μεταμφίεσης.
Μετά την παρουσίαση της στολής των διαγωνιζόμενων απονεμήθηκαν τα βραβεία:
• Ηρώων παραμυθιού (πριγκίπισσες)
• Περιπέτειας (πειρατές)
• Ναζιού (γατούλα)
• Σχολείου του μέλλοντος ( μαθήτριες ζόμπι)
• Μουσικής (Pop stars)
• Δημιουργικής ιστορίας ( group)
• Υγείας (κόκκινο μήλο)
• Ηρώων ταινίας (Batman)
• Βραβείο αυτοσχέδιας στολής (παγώνι)

Και του χρόνου !!!!

ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ!!!

Την Παρασκευή 1 Μαρτίου ήταν  – ημερολογιακά – η πρώτη ημέρα της Άνοιξης.

Παλαιότερα σε πολλές περιοχές της Ελλάδας συνηθιζόταν τα παιδιά να περνούν από σπίτι σε σπίτι κρατώντας ένα ομοίωμα χελιδονιού στολισμένο με πρασινάδες και λουλούδια και να λένε στους νοικοκυραίους τα κάλαντα της Άνοιξης, τα «Χελιδονίσματα».

Το έθιμο αυτό αναβίωσαν και φέτος οι μαθητές της Ε΄ τάξης υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Μουσικής του σχολείου Δημητροπούλου Παναγιώτας.

Το πρωί μετά την προσευχή οι μαθητές της Ε΄ παρουσίασαν στους  υπόλοιπους μαθητές του σχολείου μικρό δρώμενο με πληροφορίες για το έθιμο και στη συνέχεια με τη συνοδεία μουσικής έψαλλαν τα κάλαντα έτσι όπως τραγουδιούνται σε διάφορες περιοχές της πατρίδας μας.

Αμέσως μετά μετέβησαν στο Ειδικό Σχολείο Καλαμάτας για  να κοινοποιήσουν τον ερχομό της Άνοιξης στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται εκεί. Στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου τους οι μαθητές του Ειδικού άκουσαν τα κάλαντα, χειροκρότησαν και έδειξαν τον ενθουσιασμό τους. Ακολούθησε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου, κέρασμα και όλοι μαζί μοιράστηκαν την αυλή του σχολείου την ώρα του διαλείμματος.

Ανανεώθηκε το ραντεβού για μια μελλοντική συνεργασία κοινής εικαστικής δράσης και εργαστηρίου και κατά την επιστροφή στο Δημοτικό Σχολείο οι μαθητές τραγουδούσαν τα «Χελιδονίσματα» μοιράζοντας χαμόγελα στα ξαφνιασμένα πρόσωπα των περαστικών.

Καλή Άνοιξη!!!