ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Την Πέμπτη στις 19 Μαΐου οι μαθητές της Γ? τάξης, μαζί με τη δασκάλα τους Αναστασοπούλου Κωνσταντίνα, επισκέφτηκαν το χώρο του Πανεπιστημίου Καλαμάτας στα πλαίσια του προγράμματος «Παίς, βρες» που επιμελήθηκε η κ. Κουρή με την ομάδα των φοιτητών της. Το πρόγραμμα είχε ως σκοπό να γνωρίσουν οι μαθητές την «Πανεπιστημιακή Αρχαιολογική Συλλογή» και να κάνουν δραστηριότητες, οι οποίες θα τους έδειχναν τον τρόπο που δουλεύει ένας αρχαιολόγος.
Λίγες μέρες πριν την επίσκεψη οι μαθητές ενημερώθηκαν και δούλεψαν σε δραστηριότητες, οι οποίες είχαν ως στόχο να τους προετοιμάσουν για την επίσκεψη αυτή. Τέτοιες ήταν:
Α) προβολή ολιγόλεπτου βίντεο, που έδειχνε πώς συμπεριφερόμαστε σε ένα μουσείο.
Β) χρωματισμός αγάλματος αρχαϊκής κόρης (το αυθεντικό βρίσκεται στο Μουσείο της Ακρόπολης και χρονολογείται από το 500 π.Χ.)
Γ) χρωματισμός παπύρου, τον οποίο χρησιμοποιήσαμε ως πρόσκληση.
Όταν επισκεφτήκαμε το Πανεπιστήμιο η ομάδα των φοιτητών μας υποδέχτηκε θερμά και μας ξενάγησε στο χώρο της Πανεπιστημιακής Μουσειακής Συλλογής τους. Στους μαθητές παρουσιάστηκαν με λεπτομέρειες κυκλαδίτικα ειδώλια, αρχαϊκές κόρες και γλυπτά που παρουσίαζαν αθλήματα. Κατόπιν οι μαθητές δραστηριοποιήθηκαν σε ασκήσεις συμπλήρωσης κενών, σε διάφορα κείμενα. Τα κείμενα είχαν παρθεί από τα παραθέματα του Ιστορίας της Γ? τάξης. Ύστερα οι μαθητές παρέα με τους φοιτητές έπαιξαν παντομίμα και προσπάθησαν να μαντέψουν διάφορα αρχαία αθλήματα που τους έλεγαν οι φοιτητές. Στην τελευταία δραστηριότητα οι μαθητές χωρίστηκαν σε 3 ομάδες των 5 ατόμων. Η κάθε ομάδα έπρεπε να βρει σκάβοντας (μέσα σε ένα τελάρο) τα απομεινάρια από ένα σπασμένο αντίγραφο αρχαίου αντικειμένου. Αφού έβρισκαν τα κομμάτια, τα κολλούσαν με τη βοήθεια των φοιτητών και έβρισκαν τι ήταν (δίσκος της Φαιστού, αρχαίο προσωπείο θεάτρου, μελανόμορφο πιάτο με τη θεά Άρτεμη).
Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από τη διδακτική επίσκεψη, εντυπωσιάστηκαν από την Έκθεση και έδειξαν ζωηρό ενδιαφέρον όταν δούλεψαν σαν μικροί αρχαιολόγοι. Ελπίζουμε να ξαναπάμε.

phaistosdisk2

παπυρος

Πεπλοφόρος Κόρη

SAMSUNG

Παις βρες Γ΄τάξη 025

Παις βρες Γ΄τάξη 002

Παις βρες Γ΄τάξη 008

Παις βρες Γ΄τάξη 022

Παις βρες Γ΄τάξη 099

Παις βρες Γ΄τάξη 069

Παις βρες Γ΄τάξη 048

Παις βρες Γ΄τάξη 074

Παις βρες Γ΄τάξη 055

Παις βρες Γ΄τάξη 085

Παις βρες Γ΄τάξη 073

Παις βρες Γ΄τάξη 023

ΚΑΤΙ ΨΗΝΕΤΑΙ??ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ

Οι μαθητές της Ε? τάξης σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου πήραν μέρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Κάτι ψήνεται ? στο Βυζάντιο».
Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στις 19 Μαΐου 2016 και υπεύθυνοι για την υλοποίηση του ήταν η καθηγήτρια Μουσειολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών κα Μαρία Κουρή μαζί με τους φοιτητές του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας.
Στόχος του προγράμματος ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν και να βιώσουν μια ευχάριστη εμπειρία μέσα από την επίσκεψη στο μουσείο που υπάρχει στο χώρο του Πανεπιστημίου, να αποκτήσουν θεωρητικές αλλά και ιστορικές γνώσεις γύρω από τα εκθέματα του μουσείου, να δραστηριοποιήσουν την φαντασία τους και τις αισθήσεις.
Πριν την επίσκεψη έγιναν κάποιες δραστηριότητες και οι οποίες αφορούσαν την καλύτερη προετοιμασία των μαθητών. Έτσι συζητήσαμε μέσα στην τάξη τι είναι μουσείο, τι μπορεί να περιέχει, τα είδη του αλλά και τους κανόνες συμπεριφοράς μέσα σε αυτό.
Επίσης μας είχε αποσταλεί από την υπεύθυνη του προγράμματος, ένας φάκελος με δράσεις που έπρεπε να γίνουν πριν αλλά και μετά το πρόγραμμα.
Είδαμε την ταινία «Ο μικρός Νικόλας στο Μουσείο», μιλήσαμε για τον πάπυρο, τι είναι και πως φτιάχνεται, ενώ αναφερθήκαμε και στα είδη των αγγείων καθώς και στην χρήση τους.
Καλά προετοιμασμένοι λοιπόν, ξεκινήσαμε για το ραντεβού μας με τους φοιτητές. Ήταν η πρώτη τους εμπειρία με μαθητές Δημοτικού, όπως και για μας άλλωστε η συνεργασία με τους φοιτητές του Πανεπιστημίου. Οι μαθητές της Ε? ήταν ενθουσιασμένοι και αυτό βοήθησε στην επιτυχή πορεία του προγράμματος.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με την διήγηση ενός παραμυθιού με ήρωα τον Ιουστινιανό και τις διατροφικές του συνήθειες, ακολούθησε παρουσίαση των αγγείων, όπου οι μαθητές έμαθαν την ονομασία τους και τον παραλληλισμό τους με σημερινά σκεύη. Αφού έλυσαν το σταυρόλεξο με τα αγγεία ήρθε η ώρα να φτιάξουν το δικό τους πήλινο πιατάκι.
Τους άρεσε τόσο πολύ να πλάθουν τον πηλό και να τον διακοσμούν. Όταν τελείωσαν τα βάλαμε σ΄ ένα κουτί για να τα πάρουμε στο σχολείο μας και να τα βάψουμε.
Η επόμενη δραστηριότητα ήταν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού, με σκοπό να ανακαλύψουν βυζαντινές συνταγές και αν θέλουν μπορεί να τις μαγειρέψουν και τα ίδια!!!
Το επόμενο μέρος του προγράμματος αφορούσε και πάλι ξενάγηση από τους φοιτητές στα υπόλοιπα εκθέματα του μουσείου (εδώλια, πάπυρους ?), έμαθαν τα παιχνίδια που έπαιζαν τα παιδιά στην αρχαία Ελλάδα και τις ομοιότητες που έχουν με αυτά που παίζουμε σήμερα. Τέλος έπαιξαν παντομίμα με στόχο να βρουν ποιο παιχνίδι είναι.
Το πρόγραμμά μας είχε τελειώσει, όμως οι μαθητές ήταν τόσο ενθουσιασμένοι που ήθελαν να συνεχίσουν τις δραστηριότητες. Περάσαμε πολύ όμορφα και ευχόμαστε αυτή η προσπάθεια του Πανεπιστημίου να έχει και συνέχεια.
Εμείς εξάλλου έχουμε «δουλειά» να κάνουμε στη συνέχεια: θα ζωγραφίσουμε αγγεία, θα παίξουμε κρυπτόλεξο, θα κάνουμε παπυροκατασκευές και πολλά ακόμη!

Κάτι ψήνεται στο Βυζάντιο Ε΄τάξη 003

Κάτι ψήνεται στο Βυζάντιο Ε΄τάξη 006

Κάτι ψήνεται στο Βυζάντιο Ε΄τάξη 016

Κάτι ψήνεται στο Βυζάντιο Ε΄τάξη 022

Κάτι ψήνεται στο Βυζάντιο Ε΄τάξη 023

Κάτι ψήνεται στο Βυζάντιο Ε΄τάξη 027

Κάτι ψήνεται στο Βυζάντιο Ε΄τάξη 032

Κάτι ψήνεται στο Βυζάντιο Ε΄τάξη 035

Κάτι ψήνεται στο Βυζάντιο Ε΄τάξη 056

Κάτι ψήνεται στο Βυζάντιο Ε΄τάξη 061

Κάτι ψήνεται στο Βυζάντιο Ε΄τάξη 046

Κάτι ψήνεται στο Βυζάντιο Ε΄τάξη 045