ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ – 200 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

Αγαπητοί γονείς,

σαν σήμερα πριν 200 χρόνια η πόλη μας ελευθερώθηκε από τον τουρκικό ζυγό μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς.

Δυστυχώς λόγω της πανδημίας του COVID-19 δεν θα μας επιτραπεί να γιορτάσουμε αυτή την επέτειο με την επισημότητα που της αρμόζει, δε θα χειροκροτήσουμε τους μαθητές μας να παρελαύνουν και να τιμούν τους ήρωες του 1821, να ανεβάζουν χρονικά και θεατρικά για να μας μεταφέρουν το κλίμα της εποχής σε μια προσπάθεια να συναισθανθούμε την αξία και το μεγαλείο της θυσίας των προγόνων μας αλλά και τον άθλο που πραγματοποίησαν. Έστω και διαδικτυακά όμως οι εκπαιδευτικοί του σχολείου θα προσπαθήσουν ο καθένας με τον τρόπο του να δώσουν έμφαση στον αγώνα για τα ιδανικά και τις αξίες, στην μαχητικότητα και τον πατριωτισμό των προγόνων μας και στο χρέος που μας κληροδότησαν να σεβόμαστε και να διαφυλάττουμε την Ελευθερία μας. Ας φροντίσουμε, λοιπόν, η σημαία μας να κυματίζει σε κάθε μπαλκόνι και ο αγώνας των ηρώων του 1821 να μας εμπνέει και να μας κρατά πάντα σε εγρήγορση.

Χρόνια Πολλά

Ζήτω το 1821

Ζήτω η Ελλάδα

Η Διευθύντρια του Σχολείου

Τσορώνη Ιωάννα Μαρία

 

ΔΡΑΣΕΙΣ

Οι μαθητές της Στ΄τάξης του σχολείου μας συμμετέχοντας στον εορτασμό για τα 200 χρόνια από την έναρξη της επανάστασης του 1821 υλοποίησαν με την εμψύχωση, καθοδήγηση και οργάνωση, υποστήριξη και επιμέλεια των εκπαιδευτικών τους ένα Χρονολόγιο-Λεξιλόγιο της επανάστασης του 1821. Το παραγόμενο αποτέλεσμα σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο και το Πρόγραμμα Καλαμάτα 1821 «Δρόμοι Ελευθερίας» τυπώθηκε με σκοπό ένα αντίτυπο να σταλεί στα σχολεία όλης της Καλαμάτας για να αποτελέσει κίνητρο για περαιτέρω δράσεις.

 

 

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Το βιβλιαράκι που κρατάτε στα χέρια σας είναι η προσπάθεια των μαθητών της Στ΄ τάξης του 12ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας τη σχολική χρονιά 2020-2021 που γιορτάζουμε τα 200 χρόνια από την κήρυξη της ελληνικής επανάστασης να αποσαφηνίσουν πρόσωπα, καταστάσεις, γεγονότα που συνδέονται με το γεγονός. Θα χαρούμε πολύ αν η δουλειά αυτή βοηθήσει και άλλους να σχηματίσουν τις αδρές γραμμές που χαρακτηρίζουν την υπερπροσπάθεια των προγόνων μας.

Θα ευχηθούμε σε όλους μας να καταλάβουμε επιτέλους ότι το σημαντικότερο είναι να καταφέρνουμε πάντα να κάνουμε πράξη τη ρήση του Μακρυγιάννη: «Είμαστε στο εμείς και όχι στο εγώ»

Είμαστε περήφανοι για τους προγόνους μας, είμαστε περήφανοι για τους εκπαιδευτικούς μας, είμαστε περήφανοι για τους μαθητές μας.

Ζήτω το 1821

Τιμή και δόξα στους Ήρωες!

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο.

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος με δραστηριότητες που σχεδίασαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας για κάθε τάξη ξεχωριστά, μέσα από ανταλλαγή σκέψεων, πληροφοριών και ιδεών προσπαθήσαμε να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας στο θέμα της πρόληψης και αντιμετώπισης φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον μαθητών /τριών , ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Κάθε εκπαιδευτικός ανάλογα με την ηλικία των μαθητών του σχεδίασε και υλοποίησε δραστηριότητες όπως: παιχνίδια ρόλων, παρακολουθήσεις ταινιών και βίντεο, δημιουργία εικαστικών έργων και αφισών, ανάγνωση παραμυθιών , επεξεργασία αποσπασμάτων λογοτεχνικών κειμένων, άκουσε και τραγούδησε τραγούδια , πρότεινε λύσεις σε υποθέσεις περιπτώσεων και καλλιέργησε το αίσθημα ενσυναίσθησης μέσα από παρεμβάσεις με ειδικούς επιστήμονες και φορείς.

Η ιδιόρρυθμη κατάσταση την οποία βιώνουμε λόγω COVID-19 έχει προκαλέσει σε όλους μας άγχος και πίεση – ιδιαίτερα όμως στους μαθητές , με αποτέλεσμα να «παίρνουν φωτιά» αμέσως!

Συνιστούμε , λοιπόν, ψυχραιμία και ευχόμαστε τα όμορφα συμπεράσματα και οι προτάσεις στις οποίες κατέληξαν οι μαθητές μας στις συζητήσεις τους να έχουν μόνιμη θέση στην καρδιά και το μυαλό τους!

  

Διακρίσεις μαθητών μας

Νιώθουμε πάντα μεγάλη χαρά όταν μαθητές μας συμμετέχουν σε διάφορους διαγωνισμούς που προκηρύσσονται και πολύ μεγαλύτερη όταν διακρίνονται κιόλας. Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι η συμμετοχή μας σε ένα διαγωνισμό δεν έχει αυτοσκοπό τη νίκη αλλά τη συμμετοχή. Η συμμετοχή είναι που θα μας δώσει το πλεονέκτημα της επικοινωνίας και της συνεργασίας, την ευκαιρία να μοιραστούμε ιδέες , να αφυπνιστούμε και να αφυπνίσουμε. Αν φτάσουμε και στη νίκη ακόμα καλύτερα.

Ας δοκιμαζόμαστε , λοιπόν. Μη φοβόμαστε να εκτεθούμε! Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και σημασία έχει να προσπαθούμε!

Για του λόγου το αληθές δύο μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν σε δραστηριότητες και διαγωνισμούς που οργάνωσαν τα ΚΔΑΠ του Δήμου Καλαμάτας σε συνεργασία με τη ΦΑΡΙΣ : Ο Αναστάσης Γεωργουλέας διακρίθηκε με βραβείο στο ψηφιακό διαγωνισμό « Quiz γνώσεων για μικρούς επιστήμονες» και ο Γιώργος Γεωργουλέας συμμετείχε στο πρότζεκτ «Με τα δυο μας χεράκια» με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά το Σχολικό Εκφοβισμό

Ασφαλής πλοήγηση στο ίντερνετ- Είμαστε σε επιφυλακή

Αγαπητοί Γονείς,
με αφορμή το κακόγουστο διαδικτυακό παιχνίδι Jonathan Galindo Goofy Challenge και σε συνδυασμό με τον παρατεταμένο εγκλεισμό των παιδιών και των εφήβων παραθέτω μερικά πράγματα που είναι καλό να τα έχουμε υπόψη:
1. Το Galindo Challenge είναι ένα παιχνίδι προκλήσεων που προωθείται από μέσα δικτύωσης όπως Tic toc, Facebook κλπ στο οποίο κάποιος επιτήδειος υποβάλλει δοκιμασίες αρχικά αθώες σταδιακά κακόγουστες, επικίνδυνες στα παιδιά. Πχ. βγες στο μπαλκόνι στις 2πμ τράβα μία φωτογραφία, ανέβα στην ταράτσα του σπιτιού σου. Αυτές οι δοκιμασίες βλάπτουν την ψυχική υγεία των παιδιών, μπορεί να οδηγήσουν στον αυτοτραυματισμό του παιδιού μέχρι και στην αυτοκτονία. Η τελική δοκιμασία – πρόκληση μπορεί να είναι να κάνει το παιδί κάτι πολύ παράτολμο ή επικίνδυνο. Είναι παρόμοιο με την μπλε φάλαινα που είχαμε στο πρόσφατο παρελθόν.
2. Ενημερώνουμε τα παιδιά πως οτιδήποτε περίεργο τρομακτικό προσβλητικό συναντήσουν το κλείνουν και το συζητούν με τη μαμά το μπαμπά το σχολείο.
3. Δεν κάνουν ΠΟΤΕ βιντεοκλήση με οποιονδήποτε, δεν στέλνουν ΠΟΤΕ φωτογραφίες τους, αποφεύγουν τις συνομιλίες στο chat, δεν μοιράζονται ΠΟΤΕ πληροφορίες όπως διεύθυνση κατοικίας, τηλέφωνο κλπ
4. Διατηρούμε επαφή εμπιστοσύνης με τα παιδιά σε σχέση με τις οθόνες βάζουμε όρια, παρακολουθούμε με διακριτικότητα, δείχνουμε ενδιαφέρον για αυτά που έρχεται σε επαφή το παιδί πχ. Ποιος είναι αυτός ο youtuber, ποιος είναι ο σκοπός του παιχνιδιού κλπ
5. Είμαστε δίπλα στο παιδί, κοντά στον έφηβο, όχι απέναντι.
6. Δεν αφήνουμε τα παιδιά ατελείωτες ώρες στο κινητό στο tablet στον υπολογιστή και μάλιστα χωρίς εποπτεία. Το παιδί πρέπει να νιώθει ότι κάποιος είναι δίπλα του, κοντά του και ότι υπάρχει χρονικός περιορισμός. Η περιέργεια του παιδιού σε συνδυασμό με την ασυδοσία οδηγεί σε λάθος μονοπάτια.
7. Προσπαθούμε να μην είμαστε εκ των προτέρων απαγορευτικοί στα πάντα, δίνουμε χώρο, χρόνο στο παιδί, παίζουμε μαζί του, παρακολουθούμε μαζί του, έτσι ώστε να μας εμπιστεύεται και να έχει το θάρρος να μοιραστεί τις ανησυχίες του.
8. Είναι αναμενόμενο το παιδί να εξερευνήσει κάτι που συζητούν οι συμμαθητές του στο σχολείο.
9. Προσφέρουμε επιλογές στο παιδί: βόλτα στο πάρκο, ποδήλατο, μουσική, καλλιτεχνικές δραστηριότητες, επιτραπέζια, τηλεόραση, λογοτεχνία.
10. Το πιθανότερο είναι ότι ένα παιδί με ενδιαφέροντα, εξωσχολικές δραστηριότητες ακόμα και μες στην καραντίνα, πλήθος επιλογών εκτός της οθόνης και τους γονείς του δίπλα και κοντά, αφού έρθει σε επαφή με κάποιο τέτοιο μέσο θα το βρει βαρετό και ανούσιο. Σημασία έχει να το απορρίψει μόνο του και να το συζητήσει με τον γονιό εάν δει κάτι περίεργο ή τρομακτικό.
11. Οι προκλήσεις και οι κίνδυνοι αλλάζουν, χτίζουμε σχέση εμπιστοσύνης με τα παιδιά και τους εφήβους.
12. Οι γονείς μπορούν να αναζητήσουν βοήθεια και πληροφορίες στους παρακάτω ιστότοπους, στο σχολείο και στην αστυνομία.
Στη διάθεση σας
Γιώργος Γκιουλέκας
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής στο 10° και 12° Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας

Μπήκε η άνοιξη!

1η Μαρτίου σήμερα και αν και ο καιρός δεν ήταν ιδιαίτερα καλός, εμείς είπαμε να φορέσουμε τον “Μάρτη” μας για να μην μας κάψει ο ήλιος και να τραγουδήσουμε τα κάλαντα της Άνοιξης.
Οι μαθητές του Β΄2 με τη δασκάλα τους Αντωνάκου Ευσταθία ανέλαβαν να τραγουδήσουν σε όλους μας τα “Χελιδονίσματα”. Ένα τραγούδι που τραγουδιέται ακόμα στη Βόρεια Ελλάδα από παιδιά που κρατούν στο χέρι τους ένα ξύλινο ομοίωμα χελιδόνας και πλημμυρίζουν τους δρόμους σκορπώντας το χαρμόσυνο  μήνυμα πως η Άνοιξη έφτασε!
Τα δευτεράκια μας  τηρώντας το πρωτόκολλο για την αποφυγή διασποράς με τις μάσκες τους και χωρίς να μπαίνουν στις αίθουσες, αλλά από το διάδρομο, κρατώντας ένα ομοίωμα χάρτινου χελιδονιού και ένα στεφάνι με λουλούδια και πρασινάδες πέρασαν από όλες τις τάξεις και με τις μελωδικές φωνούλες τους μας έφτιαξαν τη διάθεση!!!
                                                                                   Καλή Άνοιξη σε όλους μας!!!