Με την Ποίηση και τις Τέχνες πολεμάμε τον ρατσισμό

Η 21η Μαρτίου έχει οριστεί ως Διεθνή Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού. Ταυτόχρονα έχει οριστεί και ως Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης.
Ο διπλός αυτός συμβολισμός ζητήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να αξιοποιηθεί με γόνιμο τρόπο από την εκπαιδευτική διαδικασία και ζήτησε από τους Συλλόγους Διδασκόντων να σχεδιάσουν την εβδομάδα από τη Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016 έως την Τετάρτη 23 Μαρτίου δραστηριότητες υπό τον γενικό τίτλο « Με την ποίηση πολεμάμε τον ρατσισμό».
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου μας ανταποκρινόμενος στο κάλεσμα και με στόχο να αναπτύξει στους μαθητές δεξιότητες που θα τους επιτρέπουν να συνυπάρχουν αρμονικά με τους συμμαθητές και γενικότερα με τους συνανθρώπους τους χωρίς εξαιρέσεις και περιορισμούς, αποκρούοντας κάθε ρατσιστική πρόκληση, με σεβασμό σε κάθε ιδιαιτερότητα σωματική, πνευματική, συναισθηματική και κάθε διαφορά γλώσσας, φύλου, φυλής, θρησκείας και χρώματος, σχεδίασε και υλοποίησε για κάθε τάξη ξεχωριστά εκπαιδευτικές δράσεις.
Στις δράσεις αυτές συμπεριλήφθηκαν αναγνώσεις ποιημάτων, λογοτεχνικών κειμένων, παραμυθιών, προβολές βίντεο, δραματοποιήσεις, συζητήσεις, κατασκευή αφισών με αντιρατσιστικά συνθήματα, καλλιτεχνικές δημιουργίες, «καλλιγράμματα», δημιουργία και μεταφράσεις ποιημάτων στα Αγγλικά.
Να μερικές από αυτές:

ΠΟΙΗΜΑ ΑΝΩΝΥΜΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ

(Προτάθηκε από τα Hνωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα του 2006)

Όταν γεννιέμαι, είμαι μαύρος
Όταν μεγαλώσω, είμαι μαύρος
Όταν κάθομαι στον ήλιο, είμαι μαύρος
Όταν φοβάμαι, είμαι μαύρος
Όταν αρρωσταίνω, είμαι μαύρος
Κι  όταν πεθαίνω, ακόμα είμαι μαύρος.

Κι εσύ λευκέ άνθρωπε
Όταν γεννιέσαι, είσαι ροζ
Όταν μεγαλώνεις, γίνεσαι λευκός
Όταν κάθεσαι στον ήλιο, γίνεσαι κόκκινος
Όταν κρυώνεις, γίνεσαι μπλε
Όταν φοβάσαι, γίνεσαι κίτρινος
Όταν αρρωσταίνεις, γίνεσαι πράσινος
Κι όταν πεθαίνεις γίνεσαι γκρι.
Και αποκαλείς εμένα έγχρωμο.

Anonymous poem written by a child from Africa

(proposed by the United Nations as the best poem of 2006)

When I am born, I am black
When I grow up, I am black
When I sit in the sun, I am black
When I am afraid, I am black
When I get sick, I am black
And when I die, I am still black.

And you White Man,
When you are born, you are pink
When you grow up, you become white
When you sit in the sun, you become red
When you are cold, you become blue
When you are afraid, you become yellow
When you get sick, you become green
And when you die, you become grey.
And you call me coloured man?.

ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ « ΣΤΗΝ ΚΟΙΛΑΔΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΟΔΩΝΕΣ»
του Νίκου Εγγονόπουλου
«Αλήθεια ? των αδυνάτων αδύνατο ποτές δεν
εκατάφερα να καταλάβω
αυτά τα όντα που δεν βλέπουνε το τερατώδες
κοινό γνώρισμα τ΄ ανθρώπου
το εφήμερο της παράλογης ζωής του
κι ανακαλύπτουνε διαφορές
γιομάτοι μίσος
διαφορές σε χρώμα δέρματος/φυλή/θρησκεία»
FROM THE POEM ?IN THE VALLEY OF THE ROSES?
written by Nikos Eggonopoulos
?Truly ? I have never managed to figure out
the weak impossible/
these beings who do not see the monstrous
common feature of human/
the ephemeral of his absurd life
and they discover differences
full of hate
differences in skin colour/race/religion?

ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΟΥ ΙΕΡΕΑ MARTIN NIEMΟLLER
Όταν οι Ναζί έπαιρναν τους κομμουνιστές σιώπησα,
δεν ήμουν κομμουνιστής.
Όταν φυλάκιζαν τους σοσιαλοδημοκράτες σιώπησα,
δεν ήμουν σοσιαλοδημοκράτης.
Όταν έπαιρναν τους συνδικαλιστές σιώπησα,
δεν ήμουν συνδικαλιστής.
Όταν έπαιρναν εμένα,
δεν είχε μείνει κανείς να διαμαρτυρηθεί.
POEM WRITTEN BY THE GERMAN PRIEST MARTIN NIEMOLLER
When the Nazis were taken the Communists I silenced,
I was not a Communist.
When they imprisoned the Social democrats I silenced,
I was not a Social democrat.
When they were taken the trade unionists I silenced,
I was not a trade Unionist.
When they were taking me,
had no one left to protest for me.

DSCF4030 DSCF4024 DSCF4032 DSCF4022 DSCF4025 DSCF4033

DSCF4027 DSCF4028 Ημέρα κτά του ρατσισμού Ε΄τάξη (6)

ΒΙΒΛΙΟΔΡΟΜΙΕΣ !

DSC03579Για δεύτερη χρονιά η μαθήτρια της Γ΄ τάξης του σχολείου μας Παναγιώτα Μιχαήλ συμμετείχε στο διαγωνισμό ΒΙβλιοδρομίες που οργάνωσαν τα εκπαιδευτήρια Μπουγά.
Η γιορτή των Βιβλιοδρομιών έχει σκοπό την ανάδειξη και την προώθηση της φιλαναγνωσίας που θα βοηθήσει τους μικρούς αναγνώστες να αναπτύξουν καλύτερα τις γλωσσικές τους ικανότητες, να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους, να καλλιεργήσουν τη φαντασία , τη σκέψη και τη δημιουργικότητά τους.
Φέτος οι Βιβλιοδρομίες είχαν τίτλο: Συγγραφείς από τον τόπο σου.
Βιβλιοδρομίες Αρχαία Μεσσήνη 3ο Γυμν,ασιο 002Με καταγωγή από την Καλαμάτα μέχρι τα Φιλιατρά, από την Κυπαρισσία μέχρι τη Μάνη, συγγραφείς που έχουν γεννηθεί και μεγαλώσει σε διάφορα μέρη της Μεσσηνίας μέσα από την πένα τους «μιλούν» για τον τόπο μας με ιστορίες γεμάτες περιπέτεια και ευαισθησία αφήνοντας μια αίσθηση φαντασίας και περιπλάνησης.
Οι μαθητές της Γ΄και Δ΄τάξης είχαν να επιλέξουν ανάμεσα από τα εξής βιβλία:

? «Ο Βόρακας, ο Κόρακας και η Σονάτα της Φανής» της Γεωργίας Γαλανοπούλου
? «Τα χειρόγραφα του Πύργου» της Αθηνάς Μπίνιου
? «Το κατόρθωμα του Δάκρυ» της Αθηνάς Μπίνιου
? «Το αγόρι που ζωγράφιζε πουλιά» της Γεωργίας Γαλανοπούλου
όλα από τις εκδόσεις Πατάκη.
Η Παναγιώτα Μιχαήλ επέλεξε να διαβάσει και να διαγωνιστεί στο βιβλίο «Ο Βόρακας, ο Κόρακας και η Σονάτα της Φανής» της Γεωργίας Γαλανοπούλου.

Η Γεωργία Γαλανοπούλου γεννήθηκε στην Καλαμάτα, σπούδασε συγκριτική λογοτεχνία στην Αμερική και σήμερα ζει με την οικογένειά της στην Αθήνα.
Μεγάλη χαρά πήραμε όλοι στο σχολείο όταν ενημερωθήκαμε για τα αποτελέσματα. Η Παναγιώτα με βαθμολογία 95/100 πήρε το τρίτο βραβείο.
Τη συγχαίρουμε όλοι και της ευχόμαστε και σ? ανώτερα!
Πάντα να προοδεύει και να διακρίνεται.
Μπράβο!!

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Βιβλιοδρομίες Αρχαία Μεσσήνη 3ο Γυμν,ασιο 050

Βιβλιοδρομίες Αρχαία Μεσσήνη 3ο Γυμν,ασιο 039Την Τετάρτη 20 Απριλίου 2016 οι μαθητές της Στ΄ τάξης του σχολείου μας με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τους επισκέφτηκαν μετά από πρόσκληση του Διευθυντή του Γυμνασίου κ. Τσιμπίδη Χρήστου το 3ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, το οποίο είναι το σχολείο υποδοχής των μαθητών μας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ο κ. Τσιμπίδης υποδέχτηκε θερμά τους μαθητές στην είσοδο του σχολείου και εξήγησε ότι ο σκοπός αυτής της πρόκλησης ήταν να συμβάλει σε μια πρώτη γνωριμία με την επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα και να μειώσει το άγχος των μαθητών, ώστε να γίνει ομαλά η μετάβασή τους στο γυμνάσιο.
Αμέσως μετά οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους του σχολείου και ενημερώθηκαν για τις ειδικές αίθουσες διδασκαλίας των Καλλιτεχνικών, των Η/Υ, της Φυσικής και του προγράμματος ERASMUS . Ο Διευθυντής τους μίλησε για τις δυνατότητες και τα οφέλη που προσφέρει η συμμετοχή σε ένα τέτοιο πρόγραμμα και στη συνέχεια οι μαθητές παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση « Δεν πληρώνω δεν πληρώνω» του Ντάριο Φο που είχε ετοιμάσει η θεατρική ομάδα του σχολείου .

Αρχαία Μεσσήνη

AΡΧΑΙΑ ΜΕΣΣΗΝΗ

Βιβλιοδρομίες Αρχαία Μεσσήνη 3ο Γυμν,ασιο 017

Τη Δευτέρα 18 Απριλίου οι μαθητές της Γ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης επισκέφτηκαν τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης όχι μόνο για να θαυμάσουν από κοντά τα περίφημα αρχαιολογικά ευρήματα αλλά για να παρακολουθήσουν την παράσταση «Τρωάδες» του Ευριπίδη από τη θεατρική ομάδα του Λυκείου Βροντάδου Χίου στα πλαίσια του 5ου Διεθνούς Νεανικού Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος-Αρχαία Μεσσήνη 2016.
Βιβλιοδρομίες Αρχαία Μεσσήνη 3ο Γυμν,ασιο 006
Από την Παρασκευή οι μαθητές και των τριών τάξεων είχαν παρακολουθήσει στην αίθουσα Η/Υ ένα project με τίτλο Αρχαία Μεσσήνη που είχε επιμεληθεί και παρουσιάσει η δασκάλα της Γ΄τάξης Κωνσταντίνα Αναστασοπούλου. Έτσι είχαν προϊδεαστεί για το τι θα βλέπαμε εκεί, το ρόλο που έπαιξε η πόλη της Αρχαίας Μεσσήνης στην περιοχή, ιστορικά στοιχεία και πληροφορίες σχετικές με την καθημερινή ζωή των κατοίκων.Επίσης είχαν πληροφορηθεί από τους εκπαιδευτικούς τους την υπόθεση της τραγωδίας που επρόκειτο να παρακολουθήσουμε.
Βιβλιοδρομίες Αρχαία Μεσσήνη 3ο Γυμν,ασιο 015Πριν τη μετάβασή μας στον αρχαιολογικό χώρο κάναμε μια στάση στον πολυχώρο Πύλες για να ξεκούραση, αθλοπαιδιές και φαγητό. Αργότερα κατεβήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο και τέλος καταλήξαμε στο Βουλευτήριο εκεί που παρακολουθήσαμε την παράσταση. Παρά το γεγονός ότι ο ήλιος ήταν καυτός και η ζέστη υπερβολική η προσπάθεια των μαθητών μάς κράτησε καθηλωμένους στη θέση μας παρακολουθώντας με απόλυτη ησυχία την παράσταση. Είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε μία από τις καλύτερες παραστάσεις του φεστιβάλ και στο τέλος χειροκροτήσαμε με όλη μας την καρδιά. Γυρίσαμε σχολείο ευχαριστημένοι αν και δεν θα λέγαμε όχι σε μία ακόμα στάση για παιχνίδι! Του χρόνου!!!!!
ΤΡΩΑΔΕΣ του ΕΥΡΙΠΙΔΗ
Βιβλιοδρομίες Αρχαία Μεσσήνη 3ο Γυμν,ασιο 027Οι Τρωάδες είναι τραγωδία που έγραψε ο Ευριπίδης. Γραμμένη το 415 π.Χ. κατά τη διάρκεια του Πελοποννησιακού Πολέμου, Οι Τρωάδες ήταν η τρίτη τραγωδία μιας τριλογίας, που αναφέρεται στον Τρωικό Πόλεμο. Η πρώτη τραγωδία, Αλέξανδρος ως θέμα είχε την αναγνώριση του πρίγκιπα της Τροίας Πάρι, που είχε εγκαταλειφθεί μωρό από τους γονείς του και ξαναβρέθηκε στην εφηβεία. Η δεύτερη τραγωδία Παλαμήδης αναφέρεται στην κακομεταχείριση από τους Έλληνες του συμπατριώτη τους Παλαμήδη. Αυτή η τριλογία παρουσιάστηκε στα Διονύσια μαζί με το σατυρικό δράμα Σίσυφος. Ο Ευριπίδης για το έργο αυτό κέρδισε το δεύτερο βραβείο, χάνοντας από τον αφανή τραγικό Ξενοκλή.

Υπόθεση του έργου:
Το έργο του Ευριπίδη παρακολουθεί την τύχη των γυναικών της Τροίας, αφού η πόλη τους είχε λεηλατηθεί, οι άντρες τους είχαν σκοτωθεί και οι οικογένειές τους που απέμειναν πρόκειται να παρθούν ως σκλάβες. Εντούτοις ξεκινά με τους θεούς Αθηνά και Ποσειδώνα να αναζητούν τρόπους για να τιμωρήσουν τον Ελληνικό στρατό, για την απαγωγή της Κασσάνδρας, μεγαλύτερης κόρης του Βασιλιά Πρίαμου και της ΒασίλισσαςΕκάβης, Οσα ακολουθούν δείχνουν πόσο οι Τρωαδίτισσες έχουν υποφέρει.Ο Ελληνας Ταλθύβιος φτάνει για να πει στην εκθρονισμένη βασίλισσα Εκάβη τι περιμένει αυτή και τα παιδιά της. Την Εκάβη θα την πάρει ο Οδυσσέας και η κόρη της Κασσάνδρα προορίζεται να γίνει παλλακίδα του νικητή Αγαμέμνονα. Προβλέπει ότι όταν θα φθάσουν στο Άργος η πικραμένη γυναίκα του νέου κυρίου της, η Κλυταιμνήστρα, θα σκοτώσει τόσο την ίδια όσο και αυτόν. Φθάνει η χήρα πριγκίπισσα Ανδρομάχη και η Εκάβη μαθαίνει από αυτήν ότι η νεότερη κόρη της Πολυξένη έχει σκοτωθεί θυσιαζόμενη στον τάφο του Αχιλλέα. Στην Ανδρομάχη έλαχε να γίνει παλλακίδα του γιου του Αχιλλέα Νεοπτόλεμου και φοβερότερα νέα πρόκειται να φτάσουν για τη βασιλική οικογένεια. Ο Ταλθύβιος διστακτικά την πληροφορεί ότι το βρέφος της, ο Αστυάνακτας, έχει καταδικασθεί σε θάνατο. Η Ελένη, αν και όχι γυναίκα της Τροίας, αναμένεται να υποφέρει εξ ίσου. Ο Μενέλαος φθάνει για να την πάρει μαζί του στην Ελλάδα, όπου την περιμένει καταδίκη σε θάνατο. Η Ελένη εκλιπαρεί το σύζυγό της να της χαρίσει τη ζωή και αυτός φαίνεται αποφασισμένος να τη σκοτώσει, αλλά ο χορός γνωρίζει ότι θα την αφήσει να ζήσει και θα την πάρει μαζί του. Όχι μόνο αποκαλύπτεται στο τέλος του έργου ότι ζει, αλλά στην Οδύσσεια ο Τηλέμαχος θα μάθει πως η μυθική ομορφιά της Ελένης της χάρισε τη συγχώρεση.
Στο τέλος ο Ταλθύβιος επιστρέφει φέρνοντας μαζί του το πτώμα του μικρού Αστυάνακτα πάνω στην ασπίδα του Έκτορα. Επιθυμία της Ανδρομάχης ήταν να θάψει η ίδια το παιδί της, εκτελώντας τις πρέπουσες τελετουργίες σύμφωνα με τα έθιμα της Τροίας, αλλά το πλοίο της είχε ήδη αναχωρήσει. Ο Ταλθύβιος δίνει το άψυχο σώμα στην Εκάβη, που προετοιμάζει το σώμα του εγγονού της για την ταφή, πριν τελικά αναχωρήσουν με τον Οδυσσέα.
Πηγή: Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Ομαδικοί Μαθητικοί Σκακιστικοί Αγώνες

'Επαινος σκακιστικοί αγώνες 001Ο μαθητής της Δ΄ τάξης Τσώνης Γεώργιος που παρακολουθεί μαθήματα σκάκι μία φορά την εβδομάδα στο αλληλέγγυο σχολείο Καλαμάτας, συμμετείχε με την μεικτή σκακιστική ομάδα του αλληλέγγυου Σχολείου και του Δημ. Σχ. Πύργου Τριφυλίας στους 2ους Ομαδικούς μαθητικούς Σκακιστικούς Αγώνες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας που διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, το 7ο Δημοτικό Σχολείο Εύας και η Σκακιστική Ακαδημία του Ν.Ο.Καλαμάτας.
Το αλληλέγγυο σχολείο είναι μια πρωτοβουλία του Συλλόγου Δασκάλων Μεσσηνίας και λειτουργεί τις απογευματινές ώρες με μια πληθώρα δραστηριοτήτων σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο 17ο Δημοτικό Σχολείο και τις υπόλοιπες μέρες στο 4ο Δημοτικό.
Οι σκακιστικοί αγώνες διεξήχθησαν την Κυριακή 17 Απριλίου από το πρωί ως το μεσημέρι στο Δημοτικό Σχολείο Εύας. Ο Τσώνης Γεώργιος πήρε μέρος σε 4 αγώνες από τους οποίους νίκησε στους τρεις. Η ομάδα του πήρε τη δέκατη θέση, όλοι όμως οι συμμετέχοντες πήραν έπαινο και τους αξίζουν χίλια μπράβο για την προσπάθεια και τη συμμετοχή.
Ο Γιώργος χειροκροτήθηκε από τους συμμαθητές του και όλοι ευχηθήκαμε να προοδεύει. Χαιρόμαστε πολύ που ανήκει στη δύναμη του σχολείου μας.
Μπράβο , Γιώργο!

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

afisa-vivlio-2016-214x300
Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε η IBBY, Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν ( 2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλύτερων στο παιδικό βιβλίο.
Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται κάθε χρόνο. Φέτος υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το τμήμα της Βραζιλίας . Το μήνυμα έγραψε η Luciana Sandroni, συγγραφέας επιτυχημένων παιδικών και νεανικών βιβλίων. Γεννήθηκε στο Ρίο τον Ιανουάριο του 1962. Τα βιβλία της έχουν αποσπάσει πολλά βραβεία, έχουν διακριθεί στο εξωτερικό και έχουν διασκευαστεί για το θέατρο.
Την αφίσα τη φιλοτέχνησε ο εικονογράφος, σκιτσογράφος και συγγραφέας Ziraldo. Γεννήθηκε στην Καρατίγκα της Βραζιλίας το 1932 και ζει στο Ρίο Ιανέριο. Πολλά βιβλία του για παιδιά έχουν μεταφραστεί και κυκλοφορούν σε όλες τις χώρες της Λατινικής Αμερικής αλλά και σε άλλες χώρες. Έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία ενώ έργα του έχουν μεταφερθεί στην τηλεόραση, στον κινηματογράφο, στο θέατρο και στην πρώτη παιδική Όπερα της Βραζιλίας. Ο Ziraldo. ως συγγραφέας ήταν τρεις φορές υποψήφιος για το Διεθνές Βραβείο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Σε όλες τις χώρες τα παιδιά, οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, οι μεταφραστές, οι βιβλιοθηκάριοι, οι εκδότες, οι εκπαιδευτικοί γιορτάζουν την παγκόσμια αυτή ημέρα με διάφορες εκδηλώσεις δείχνοντας έτσι την αγάπη και το ενδιαφέρον τους γα τα βιβλία και το διάβασμα.
Στην πατρίδα μας το ελληνικό τμήμα της IBBY/ Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου φρόντισε να μεταφραστεί το μήνυμα στα ελληνικά και παρότρυνε και άλλους φορείς να οργανώσουν εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.

Εκδηλώσεις στο 12ο Δημοτικό Σχολείο για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 001Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας εκδηλώσεις που είχαν σχεδιαστεί από τη δασκάλα της Ε΄ τάξης Πανταζή Βασιλική και τη Διευθύντρια του σχολείου με τη συμμετοχή των μαθητών της Ε΄ τάξης και των μαθητών του Α΄2. Από καιρό και στην ώρα του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης αναγνώστηκε το βιβλίο της καλαματιανής συγγραφέως Ζωντανού Κατερίνας « Ομιλείτε Πλουτωνικά;».
Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 022
Το βιβλίο που έχει τιμηθεί με έπαινο της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς διαπραγματεύεται τη διαφορετικότητα και τις ανθρώπινες σχέσεις. Πρόκειται για μια ιστορία για την επικοινωνία, την κατανόηση και την αποδοχή με τη βοήθεια των πλουτωνικών, της πιο φανταστικής γλώσσας του σύμπαντος.
Στον κόσμο μας που διαρκώς αλλάζει και αυτό που χθες θεωρούσαμε σίγουρο, σήμερα πια δεν είναι, οι άνθρωποι χρειάζονται μια πυξίδα για να μη χάσουν το δρόμο τους.
Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 023
Η μόνη πυξίδα που δε θα λαθέψει ποτέ είναι η αγάπη. Αν η καρδιά σου είναι γεμάτη αγάπη και κατανόηση, αν προσφέρεις χωρίς να περιμένεις να πάρεις, αν αγκαλιάζεις με αλληλεγγύη αυτόν που νιώθεις ότι έχει ανάγκη, δε χρειάζεσαι λεξικό για να μάθεις να μιλάς τις γλώσσες του κόσμου.
Αρκεί να έχεις καθαρή ματιά για να καταλαβαίνεις τις ανάγκες του συνανθρώπου σου και η φωνή του έτσι φτάνει στην καρδιά σου χωρίς να χρειαστεί καν να ανοίξει το στόμα του.
Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 024
Στο βιβλίο ο Αναστάσης θέλει να γίνει αστροναύτης. Έχει αρχίσει μάλιστα να μαθαίνει και πλουτωνικά. Ευτυχώς, γιατί πώς αλλιώς θα καταλάβαινε τόσο εύκολα τους φίλους του; Και τι θα έκανε χωρίς τα πλουτωνικά του, τότε που είδε ουρανοκατέβατο εκείνο το παιδί στη γειτονιά;
Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 052
Οι μαθητές και των δύο τάξεων συζήτησαν για το βιβλίο και τα μηνύματά του με τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς.
Οι μαθητές της Ε΄ σαν μεγαλύτεροι προχώρησαν στη δημιουργία μιας κατασκευής που αναπαριστά το ηλιακό μας σύστημα ενώ οι μικρότεροι δραματοποίησαν σκηνές του βιβλίου μέσα στην τάξη.
Την Παρασκευή 1 Απριλίου – μετά από πρόσκληση- ήρθε στο σχολείο η συγγραφέας Ζωντανού Κατερίνα και είχε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τους μαθητές της Ε΄ τάξης ,οι οποίοι της έθεσαν ερωτήματα που αφορούσαν όχι μόνο στην υπόθεση αλλά και σε διαδικαστικά θέματα συγγραφής ενός βιβλίου.
Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 045
Στη συνέχεια της παρέδωσαν τις εργασίες που είχαν εκπονήσει κατά τη διάρκεια επεξεργασίας του βιβλίου σε ένα φυλλάδιο με τίτλο: « Σύντομος οδηγός πλουτωνικών» στο οποίο είχαν εμπλουτίσει τα πλουτωνικά του βιβλίου της με δικές τους λέξεις για την αγάπη, τη φιλία, τη συγνώμη κ.ά.
Τέλος οι μαθητές και των δύο τμημάτων στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου έπαιξαν διαδραστικά παιχνίδια και έκαναν δραματοποιήσεις βασισμένες σε σκηνές του βιβλίου.
Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 062
Ήταν μια δημιουργική ημέρα που άφησε σε αυτούς που συμμετείχαν ευχάριστα συναισθήματα.
Ευχόμαστε σε όλους καλές αναγνώσεις!!!!!

Επίσκεψη στο κάστρο Καλαμάτας

Στις 30 Μαρτίου οι μαθητές της Ε? και ΣΤ? τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν το κάστρο Καλαμάτας. Ξεκινήσαμε νωρίς γεμάτοι κέφι και χαρά όπως άλλωστε γίνεται σε κάθε εκδρομή μας.
Μόλις φθάσαμε, καθίσαμε στα σκαλιά της εισόδου για να ξεκουραστούμε αλλά και για να θυμηθούμε όλα όσα είχαμε πει για την ιστορία του κάστρου. Μιλήσαμε για τον μυθικό ήρωα, από το Άργος, Φάρις που έχτισε εκεί την Ακρόπολη της αρχαίας πόλης που ίδρυσε με το όνομα Φαραί ή Φάρις.
Τον 6ο αιώνα μ.Χ. πάνω στα ερείπια των ανακτόρων χτίστηκε χριστιανικός ναός στον οποίο υπήρχε μία εικόνα της Παναγίας με μαύρα ωραία «καλά» μάτια. Ήταν η Παναγία η «Καλαμάτα» που αργότερα έδωσε το όνομά της στην πόλη των Φαρών.
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τους Βυζαντινούς που το οχύρωσαν, τους Φράγκους και φθάσαμε στο 15ο αιώνα που πέρασε στα χέρια των Οθωμανών για να ακολουθήσουν οι Ενετοί. Το 1825 το πολιορκεί ο Ιμπραήμ και προκαλεί μεγάλες καταστροφές. Ο σεισμός του 1986 προξένησε μεγάλες καταστροφές σε πολλά από τα τμήματα, τα οποία σήμερα έχουν επισκευαστεί.
Μόλις αρχίσαμε να εξερευνούμε το κάστρο ενθουσιαστήκαμε. Θαυμάσαμε από ψηλά την πόλη της Καλαμάτας και την θέα του Μεσσηνιακού κόλπου. Κατόπιν πήγαμε στο θέατρο που χτίστηκε το 1950 και εκεί κάποιοι από τους μαθητές της ΣΤ? τάξης έδωσαν τη δική τους παράσταση. Τους χειροκροτήσαμε όλοι και φύγαμε για τον επόμενο προορισμό μας. Ποιος ήταν αυτός; Το γήπεδο «Μπαχράμη» στη γειτονιά μας. Εκεί παίξαμε, γελάσαμε και περάσαμε όμορφα μέχρι να γυρίσουμε στο σχολείο!

Κάστρο Καλαμάτας Ε΄και ΣΤ΄ 003 Κάστρο Καλαμάτας Ε΄και ΣΤ΄ 007 Κάστρο Καλαμάτας Ε΄     και ΣΤ΄ 015