Κυνήγι χαμένου Θησαυρού

Απόκριες που δεν έχουν παιχνίδι χαμένου θησαυρού, δεν έχουν κύρος. Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει θεσμός στο σχολείο το κυνήγι του χαμένου θησαυρού. Φέτος το ανέλαβαν οι μαθητές της Στ΄τάξης.

Οι εκπαιδευτικοί Πανταζή Βασιλική και Νικολής Δημήτριος έγραψαν τους γρίφους που περιελάμβαναν:

αναγραμματισμούς, σταυρόλεξα γραμματικής, προβλήματα μαθηματικών, ασκήσεις παρατήρησης και εντοπισμού διαφορών.Ο τελευταίος γρίφος ήταν η συναρμολόγηση του χάρτη της Ελλάδας σε μορφή παζλ.

Η ομάδα που διάβαζε πρώτη τα σχεδιαγράμματα και έλυνε τους γρίφους ήταν η ομάδα των μαθητών του Στ΄1 που έφτασε πρώτη στο θησαυρό, αλλά που τον μοιράστηκε με τους συμμαθητές  του Στ΄2.

Κι ο θησαυρός; Ήταν μεγάλα  …ολόχρυσα….σοκολατάκια!!!!!

          

Παγκόσμια ημέρα ελληνικής γλώσσας

Στο σχολείο μας την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου σε  εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε  στην μεγάλη αίθουσα παρόντων όλων των μαθητών η Διευθύντρια μας μίλησε για την σημασία της ελληνικής γλώσσας και γραφής.

Μας είπε ότι η Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας καθιερώθηκε  την ημέρα μνήμης του εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού και μας  μίλησε για τη ζωή και το έργο του.

Αισθανθήκαμε περήφανοι που η μητρική μας γλώσσα διαδραμάτισε θεμελιώδη ρόλο στην εδραίωση του παγκόσμιου πολιτισμού και μέσω αυτής καταγράφηκαν επιστημονικές θεωρίες, φιλοσοφικές θεωρήσεις και σπουδαία λογοτεχνικά κείμενα. Διαδόθηκαν   μεγάλες θρησκείες στον κόσμο (δωδεκάθεο και χριστιανισμός ) και αποτέλεσε τη βάση για πολλές άλλες γλώσσες στις οποίες έχει δανείσει χιλιάδες λέξεις.

Διαβάσαμε πολλές αγγλικές λέξεις με ελληνική ρίζα και αντιληφθήκαμε ότι μπορούσαμε να τις καταλάβουμε όλες.

Αναφέραμε τον πρώην πρωθυπουργό Ξενοφώντα Ζολώτα  και τον γλωσσικό άθλο που επιτέλεσε δύο φορές απευθυνόμενος σε ακροατήριο στα αγγλικά αλλά χρησιμοποιώντας μόνο ελληνικές λέξεις.

Έγινε μια αναδρομή στην ιστορία της γλώσσας μας και στους τύπους που άλλαξε στο πέρασμα των αιώνων για να καταλήξουμε σήμερα στην νεοελληνική όπως την μαθαίνουμε, την γράφουμε και την μιλάμε στο σχολείο μας.

Στο τέλος  η κυρία Μαριάννα είχε ετοιμάσει λεξιλογικά παιχνίδια για κάθε τάξη ανάλογα με την ηλικία μας , αναγραμματισμούς, σταυρόλεξα, ακροστιχίδες, δημιουργία λέξεων με συγκεκριμένα γράμματα και συμπλήρωση φράσεων που τα κάναμε στην τάξη με μεγάλο ενθουσιασμό.

Συμφωνήσαμε μάλιστα από τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου κάθε πρωί μετά την προσευχή να μαθαίνουμε τη σημασία μιας φράσης , ή μια παροιμία ή κάτι που θα μας βοηθήσει να διαμορφώσουμε θετική στάση ζωής και η κυρία Διευθύντρια δεσμεύτηκε ότι θα βρίσκονται στη διάθεσή μας για συμπλήρωση στο διάλειμμα, βιβλία και περιοδικά που θα έχουν λεξιλογικά παιχνίδια.