Εγώ και εσύ μαζί μαθαίνουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα!

Σε μια σχολική χρόνια ιδιαίτερη και δύσκολη στο σχολείο μας αποφασίσαμε να μιλήσουμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Συμμετέχοντας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Διεθνούς Αμνηστίας «Εγώ και εσύ μαζί, μαθαίνουμε τα Ανθρώπινα Δικαιώματα», οι μαθητές/ριες της Στ τάξης συζήτησαν, ερεύνησαν, αναρωτήθηκαν, έμαθαν τη σημασία κατοχύρωσης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, έμαθαν να αντιλαμβάνονται τον ρατσισμό, να καταλαβαίνουν  ποια είναι τα στερεότυπα που οδηγούν σε προκαταλήψεις και διακρίσεις και τελικά να προασπίζονται τα δικαιώματα του ανθρώπου σε κάθε περίσταση.

Μέσα από τα μαθήματά μας προέκυψε μια τοιχογραφία στο σχολείο, για να υπενθυμίζει σε όλους μας πόσο σημαντικό είναι να υπερασπιζόμαστε και να προάγουμε τα Ανθρώπινα Δικαιώματα σε κάθε έκφανση της ζωής μας. Η τοιχογραφία δημιουργήθηκε από την εικαστικό του σχολείου κα Μπουρίκα Μαρία σε συνεργασία με τους/τις μαθητές/ριες της Στ τάξης.

Επιπλέον τα παιδιά ερεύνησαν πώς εφαρμόζεται το δικαίωμα στην εκπαίδευση στη χώρα μας μέσα στην πορεία της ιστορίας μέχρι σήμερα. Προσανατολίστηκαν κυρίως στη διερεύνηση των κοινωνικών και των έμφυλων διακρίσεων. Αποτέλεσμα της έρευνας αυτής ήταν η σύνταξη δύο άρθρων.

Το Στ΄1 μελέτησε τις έμφυλες διακρίσεις, δηλαδή τις διακρίσεις που οφείλονται στο φύλο ( άντρας, γυναίκα). Τα παιδιά μελέτησαν άρθρα και επιστημονικές εργασίες, πήραν συνεντεύξεις από μέλη των οικογενειών τους και κατέληξαν σε συμπεράσματα τα οποία κατέγραψαν. Έπειτα, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους συνέταξαν άρθρο με τίτλο «Το δικαίωμα στην εκπαίδευση στην Ελλάδα: Διερευνώντας τις έμφυλες διακρίσεις».

Το Στ΄2 ασχολήθηκε με τις κοινωνικές διακρίσεις στο σχολείο, δηλαδή με τις διακρίσεις αυτές που απορρέουν από την κοινωνική  και οικονομική τάξη των μαθητών και των οικογενειών τους. Και εδώ οι μαθητές εργάστηκαν με τον ίδιο τρόπο. Μελέτησαν σχετική βιβλιογραφία και πήραν συνέντευξη από τους δικούς τους. Αποτέλεσμα αυτής της δουλειάς ήταν η συγγραφή του άρθρου «Το δικαίωμα στην εκπαίδευση στην Ελλάδα: Διερευνώντας τις κοινωνικές διακρίσεις.»

Τέλος, δημιουργήθηκε ένα βίντεο στο οποίο τα παιδιά αναφέρουν όλα τα δικαιώματα όπως αυτά αναγράφονται στην Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

Κάνοντας μια αποτίμηση του προγράμματος – ως εκπαιδευτικοί – νιώθουμε ευτυχείς που καταφέραμε παρά τις αντίξοες συνθήκες να ασχοληθούμε με ένα θέμα που αφορά όλους τους ανθρώπους, σε όλο τον κόσμο και σε κάθε συνθήκη. Οι μαθητές και οι μαθήτριες έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το θέμα και απολαύσαμε όλοι μαζί σημαντικές συζητήσεις και συγκινητικές στιγμές.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *