Την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017 οι τάξεις Ε, Στ΄1 και Στ΄2 με τους συνοδούς δασκάλους: Αναστασοπούλου Κων/να, Νικολή Δημήτρη και Πανταζή Βασιλική επισκέφτηκαν τις εγκαταστάσεις του Κ.Π.Ε. Καλαμάτας για να γνωρίσουν το χώρο και να ενημερωθούν για τα προγράμματα που γίνονται εκεί αλλά και για να υλοποιήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Ενέργεια και ενέργειες ανθρώπων».
Στην αρχή οι υπεύθυνοι του Κ.Π.Ε., η κ. Ιωάννα Ραβάνη και ο κ. Γιώργος Αργυροηλιόπουλος μας ξενάγησαν στις εγκαταστάσεις τους, αφού πρώτα μας είχαν καλωσορίσει και υποδεχτεί με χαρά. Έπειτα οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: Το Στ΄1 με τα μισά παιδιά της Ε’ και το Στ΄2 με τα άλλα μισά παιδιά της Ε’. Αφού συστήθηκαν, έπαιξαν παιχνίδια γνωριμίας. Η μία ομάδα είχε υπεύθυνο την κ. Ιωάννα και η άλλη τον κ. Γιώργο. Κατόπιν όλοι παρακολούθησαν στο αμφιθέατρο μια παρουσίαση σε σχέση με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (π.χ. αιολική, βιομάζα κ.α.) και γιατί είναι καλό να τις χρησιμοποιούμε.
Μετά το τέλος της παρουσίασης έγινε διάλειμμα και δόθηκε ένα υγιεινό δεκατιανό στους μαθητές που περιελάμβανε χωριάτικη μπαγκέτα με ελαιόλαδο, φέτα και τομάτα. Η κ. Ιωάννα Ραβάνη έδειξε στα παιδιά, βγαίνοντας από το κτίριο του Κ.Π.Ε., τον κομποστοποιητή και εξήγησε ποια είναι η χρήση του. Στο τέλος του δεκατιανού έγινε κατηγοριοποίηση των απορριμμάτων (ανακυκλώσιμα υλικά, οργανικά σκουπίδια κ.α.) και τοποθετήθηκαν στους αντίστοιχους κάδους.
Στη συνέχεια οι ομάδες που είχαν δημιουργηθεί από πριν παρακολούθησαν δύο εργαστήρια. Το ένα ως θέμα τις μορφές ενέργειας και το πώς μετατρέπεται η μια μορφή ενέργειας σε άλλη. Το άλλο είχε ως θέμα το βιοκλιματικό σπίτι και την εναρμόνισή του με το φυσικό περιβάλλον.
Το επόμενο στάδιο ήταν η μετάβασή μας στο κτηριακό συγκρότημα των βιοκλιματικών κατοικιών Καλαμάτας στο Ανατολικό κέντρο, κοντά στο σχολείο μας. Εκεί οι ομάδες έγιναν 5. Παίρνοντας κάθε μία ένα φάκελο με φύλλα εργασίας έγινε μελέτη όλου του κτιριακού συγκροτήματος. Οι μαθητές έδειξαν προθυμία και ένδιαφέρον.
Οι μαθητές πέρασαν όμορφα, διδάχτηκαν με παιγνιώδη τρόπο για το περιβάλλον, την ενέργεια και τις μορφές της. Επίσης τους δόθηκε η ευκαιρία να ανακαλύψουν, να μελετήσουν και να καταλάβουν τον τρόπο κατασκευής και το λόγο που επιλέχθηκε να χτιστούν οι βιοκλιματικές κατοικίες που βρίσκονται στη γειτονιά τους και που δε γνώριζαν τίποτα για τη σπουδαιότητά τους.