Ολοκληρώθηκε από τους μαθητές της Δ΄ Τάξης το 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα τη διατροφή και τίτλο Τρέφομαι σωστά- Ζω καλύτερα
Όλες οι δραστηριότητες είχαν στόχο να εκπαιδεύσουν τα παιδιά στην υιοθέτηση ενός διατροφικού προτύπου που θα τα βοηθήσει να αναπτυχθούν σωστά και ταυτόχρονα να γίνουν συνειδητοποιημένοι αυριανοί πολίτες.
Αρχικά οι μαθητές κατέγραψαν τις τροφές που κατανάλωσαν κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας και στη συνέχεια τις κατέταξαν σε υγιεινές και μη.
Κατόπιν βρήκαν στο χάρτη τις χώρες που βρέχονται από τη Μεσόγειο και μέσα από την παρατήρηση και την έρευνα, διαπίστωσαν ότι η Μεσογειακή διατροφή στηρίζεται κυρίως σε φρούτα, λαχανικά και κατανάλωση ελαιόλαδου. Αναζήτησαν πληροφορίες για τη διατροφή των αρχαίων Ελλήνων, κατέγραψαν μεσογειακές, υγιεινές συνταγές και κατασκεύασαν τρισδιάστατη πυραμίδα διατροφής.
Επισκεφτήκαμε το Ινστιτούτο Ελαίας, όπου και είδαμε από κοντά την υπεραιωνόβια «Μάνα ελιά» της Καλαμάτας, Οι μαθητές πληροφορήθηκαν την ιστορία της, η οποία ξεκινά κατά την περίοδο της Επανάστασης. Επίσης μας επισήμαναν τα οφέλη του ελαιόλαδου στην καθημερινή μας διατροφή, αλλά και το πόσο σημαντικό είναι και για τους υπόλοιπους λαούς, καθώς εξάγεται στις περισσότερες χώρες του κόσμου.
Διερεύνησαν το ρόλο της διαφήμισης στις καταναλωτικές τους επιλογές, ερμήνευσαν τις πληροφορίες που αναγράφονται στις ετικέτες των τροφίμων και έμαθαν για τα συντηρητικά Ε και πόσο ασφαλή είναι για τον οργανισμό μας.
Οι μαθητές έφεραν συσκευασίες από τα τρόφιμα ή αναψυκτικά / χυμούς, που καταναλώνουν συχνά, κατέγραψαν πόση «κρυμμένη» ζάχαρη έχουν τα προϊόντα και στη συνέχεια κατασκεύασαν ένα ταμπλό, όπου τοποθετήσανε τις άδειες συσκευασίες και από κάτω, σε σακουλάκι, τη ζάχαρη σε γραμμάρια που αντιστοιχεί στο καθένα.
Τέλος, αφού συνέλεξαν αντιπροσωπευτικές συνταγές από τις μεσογειακές χώρες, τις εκτυπώσανε και δημιουργήσανε ένα εύχρηστο βιβλιαράκι συνταγών .